کد خبر: ۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
طرح نظارتی ويژه اقلام آموزشی، لوازم التحرير و پوشاك كشور از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده اجرا و تا ده روز تداوم می يابد.
باتوجه به بازگشايي مدارس، دانشگاهها و ساير مراكز آموزشي و افزايش تقاضا براي خريد اقلام آموزشي، لوازم التحرير و پوشاك طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس اين طرح از دهم شهريور ماه بطور همزمان در سراسر كشور به مرحله اجرا در مي آيد.

اين طرح از سوي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان و با هدف  تنظيم بازار، تشديد نظارت بر عملكرد واحدهاي توليدي ، توزيعي و خدماتي و برخورد با تخلفات احتمالي، جلوگيري از افزايش غيرمنطقي قيمتها و سوءاستفاده احتمالي برخي افراد سودجو ، برگزار خواهد شد.

در اين طرح تمركز بازرسيها معطوف به لوازم التحرير، كيف ، كفش و مانتو مدارس و در بخش خدمات بر چگونگي فعاليت آموزشگاهها و مدارس غيرانتفاعي در دريافت شهريه هاي مصوب و رعايت نرخ سرويس هاي اياب و ذهاب و نحوه فعاليت نمايشگاههاي پاييزه خواهد بود.

نظارت ويژه بر رعايت درصد سودهاي خرده و عمده فروشي ، نصب برچسب قيمت ، صدور فاكتور كالاهاي لوازم التحرير ، كيف و كفش، رعايت نرخهاي تعيين شده دفترچه هاي دانش آموزي و همچنين جلوگيري از توزيع و فروش لوازم التحرير خارجي و داخلي فاقد استاندارد و بي كيفيت از ديگر اهداف اين طرح است.

در اين مدت سازمان تعزيرات حكومتي با برگزاري گشتهاي مشترك و رسيدگي سريع به پرونده هاي متشكله و ناظران افتخاري با نظارتهاي محسوس و نامحسوس خود ، اين سازمان را در اجراي هرچه بهتر طرح همراهي مي كنند.

شهروندان هم مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشي، تقلب، عدم نصب برچسب قيمت در واحدهاي صنفي و ... مراتب را بصورت حضوري و يا با تلفن 124  اطلاع دهند تا سريعا مورد رسيدگي قرار گيرد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین