|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۱۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
آیا میدانید هنگامی که دچار یک شکست عاطفی میشوید واکنش های شیمیایی در سطوح مختلف رخ میدهند و میتوانند موجب دردی شبیه درد شکستن استخوان شود ؟اگر تا به حال رابطه تان منجر به جدایی یا طلاق شده باشد ، احتمالا پنج واکنش شیمیایی زیر را تجربه کرده اید ، معمولا این واکنش ها شش تا دوسال طول میکشد تا تمام شود اگر چه واکنش های هر فردی متفاوت با دیگری ست.
آیا میدانید هنگامی که دچار یک شکست عاطفی میشوید واکنش های شیمیایی در سطوح مختلف رخ میدهند و میتوانند موجب دردی شبیه درد شکستن استخوان شود ؟اگر تا به حال رابطه تان منجر به جدایی یا طلاق شده باشد ، احتمالا پنج واکنش شیمیایی زیر را تجربه کرده اید ، معمولا این واکنش ها شش تا دوسال طول میکشد تا تمام شود اگر چه واکنش های هر فردی متفاوت با دیگری ست.

1. اضطراب و بیخوابی
اضطراب و بیخوابی ، شایع ترین نشانه هایی هستند که بعد از جدایی اتفاق میافتد و دلیل آن این است که افراد وقتی با دیگران درارتباط هستند احساس امنیت میکنند و هنگامی که فردی تنها باشد ، میتواند آغاز درد را حس کند. طبق مطالعات علمی متعددی ، این درد همانقسمت هایی از مغز را فعال می کند که زمان اعتیاد به کوکائین تحریک میشوند.

2. درد قفسه سینه
درد قفسه ی سینه نیز یکی دیگر از اثرات جدایی است که پس از جدایی اتفاق می افتد. سیگنال های عصبی افرادی که بتازگی از رابطه ای جدا شدند با کسانی که از درد فیزیکی پس از یک حادثه رنج میبرند ، یکسان است ؛ به همین دلیل احساس درد در قفسه ی سینه پس از جدایی ، جای تعجب ندارد. علت بروز این اتفاق ، عملکرد آسیب پذیر و بد قلب شما ، پس از تجربه ی این جراحت روحی می باشد ، بنابر این جدایی برای فردی که بیماری قلبی دارد ، خطرناک است. مغز افرادی که در آستانه ی جدایی بودند نشان داد فعالیت مغزی در مناطق کنترل استرس MRI در مطالعات متعددی ، ودرد فیزیکی است.
محققان مشاهده کردند که حتی اگر آن بخش از مغز که درد مرتبط با دنیای بیرونی را درک می کند، غیرفعال بود، سیستم هایی که مسئول کنترل پاسخ بدن به درد بودند، موجب شدت اضطراب در بیماران می شدند و این اتفاق ناشی از ترشح هورون های استرس توسط مغز است که به طور مستقیم بر قلب، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن تا ثیر میگذارد.

3. جوش های پوستی
مشکلات پوستی مانند آکنه یکی دیگر از علائم استرس است که ناشی از جدایی است این به این دلیل است که شما در طول این مدت کمتر از خودتان مراقبت می کنید و به همین ترتیب ، هورمون استرس در واقع سلامت پوست شما را تهدید میکند و میتواند منجر به جوش و حتی ریزش مو شود.

4.درد عضلانی
وقتی استرس را تجربه می کنید، آسیب بیشتری میبینید ، در این شرایط حتی ممکن است متحمل اسپاسم عضلانی شوید ؛ این مسئله موجب میشود که عضلات شما سفت شوند و یا گرفتگی و در در سراسر بدن ایجاد شود.

5. اختلال در تغذیه و غذا خوردن
پس از جدایی ، بسیاری از مردم تمایل دارند بیش از حد غذا بخورند یا غذای خود را کاملا تمام کنند . اساسا، جدایی ممکن است موجب اختلال در خوردن شود، و علت این است که استرس موجب حساسیت کمتر سلول ها به انسولین می شود و بنابراین بدن مقدار بیشتری انسولین تولید و شروع به ذخیره چربی میکند.
استرس و اضافه وزن همچنین در ارتباط مستقیم با بیخوابی و عدم تمرکز می باشد ؛ استرس عملکرد دستگاه گوارش را مختل کرده و همچنین ممکن است منجر به بروز معده درد و اسهال شود.

چرا جدایی آسیب زننده است؟
اگر تا به حال متعجب بوده اید که چرا جدایی باعث درد زیادی می شود، پاسخ این است که احتمالا مربوط به واکنش های شیمیایی ای است که در بدن آزاد می شوند. جدایی حتی می تواند رابطه شما را با دیگر افرادرا نیز تغییر دهد، زیرا در هنگام تعامل با آنها دچار اضطراب می شوید .

آسیب های روانی طلاق
هنگامی که افراد مهم زندگیتان دیگر شما را نمی بینند، ممکن است متحمل دردی شبیه درد ناشی از شکستگی استخوان را تجربه کنید اینطور درنظر بگیرید که سایر انواع پس زدن های اجتماعی ، بیشتر در سطح شناختی عمل میکنند، با این حال ، رد شدن از لحاظ احساسی نیز به همان سیستم که موجب احساس گرسنگی و تشنگی میشود مربوط می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین