|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۱۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند قرار گرفتن نوزادان درمعرض میکروب‌های محیطی کم خطر می‌تواند از ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها ازجمله سرطان خون جلوگیری کند.
 کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند قرار گرفتن نوزادان درمعرض میکروب‌های محیطی کم خطر می‌تواند از ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها ازجمله سرطان خون جلوگیری کند.

کارشناسان اعتقاد دارند سرطان خون در کودکانی که درخانه‌های فوق العاده تمیز زندگی می‌کنند بیشتر از سایر کودکان بروز می‌کند.

این پژوهش همچنین نشان داده است کودکان نوپایی که در مهدکودک‌ها بازه‌ای از روز را می‌گذرانند و در مجاورت با انواع میکروب وباکتری‌های کم خطر قراردارند ۳۰ درصد کمتر از سایر نونهالان به بیماری سرطان لوسمی مبتلا می‌شوند.

نتیجه حیرت انگیز این پژوهش نشان می‌دهد، ابتلا به سرطان خون مخصوص اطفال در خانواده‌های ثروتمند بیشتر وجود دارد.

عفونت‌ها و عامل‌های بیماری‌زا که در اجتماع مانند مهد کودک‌ها وجود دارد سبب کاهش ابتلای کودکان به سرطان‌هایی چون لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL) می‌شود.
زندگی در اجتماع سبب افزایش قدرت ایمنی بدن کودکان و افزون بر مصونیت از ابتلا به سرطان خون، مانع از ابتلای آن‌ها به بیماری هایی چون آلرژی و آسم می‌شود.
پژوهش درباره رابطه ابتلا به سرطان خون اطفال و محیط زندگی بدون میکروب و آلودگی به وسیله دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان در لندن انجام شده است.
بیماری ALL شایع‌ترین نوع سرطان لوسمی درکودکان و سبب ابتلای یک کودک از هر ۲۰۰۰ کودک می‌شود.

از جمله نشانه‌های این بیماری می‌توان، ضعف عمومی، خستگی، تب، عفونت‌های مکرر، کبودی یا خونریزی، وجود خون در ادرار یا مدفوع، کاهش وزن محسوس، درد‌های استخوانی، تنگی نفس، تورم غدد لنفاوری و مواردی از این دست را نام برد.

محققان توصیه می‌کنند والدین در صورت مشاهده چنین علامت‌هایی در کودکان خردسال سریع به متخصص مراجعه کنند.

پژوهش‌ها همچنین نشان داده اصلی‌ترین درمان برای برطرف کردن این بیماری، شیمی درمانی است هرچند که درکنار شیمی درمانی از سایر روش ها، چون رادیوتراپی و پیوند مغزاستخوان نیز استفاده می‌شود.

دربیشتر موارد افراد مبتلا به این بیماری نجات پیدا می‌کنند، اما در برخی موارد لوسمی اطفال سبب مرگ آن‌ها یا از دست رفتن توان باروری می‌شود.

کارشناسان اعلام کرده اند شیردهی مادربه نوزاد می‌تواند از ابتلای کودک به این بیماری با درصد زیادی جلوگیری کند.

نظافت بیش از اندازه خانه، جلوگیری از بازی کودک با سایر کودکان یا در فضای باز، نفرستادن کودک به مهد کودک، رژیم غذایی محدود برای کودک، همراه نبردن کودک خردسال به همراه والدین به خارج از خانه، محل کار یا رستوران و فروشگاه‌ها همگی سبب ضعف سیستم ایمنی بدن کودک می‌شود.

محققان امیدوار هستند با شناسایی راهکار‌های جدید برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان خردسال بتوانند از ابتلای کودکان به این بیماری جلوگیری و نوعی پیشگیری انجام دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین