|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۱۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
وزیر خارجه آلمان در آستانه سفر به واشنگتن و در واکنش به تهدیدات همتای آمریکایی خود علیه ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد گفت که اروپا و آلمان می‌خواهند همچنان به آن پایبند باشند.
 وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در سخنانی ضمن تشریح مسیر دیپلماتیک آمریکا در قبال ایران و تهدید به اعمال فشارهای مالی بی سابقه 12 شرط جدید برای توافق جدید با ایران را بر شمرده و تهدید کرد که قوی ترین تحریم ها در تاریخ را علیه ایران اعمال می کند.

 به نوشته هفته نامه اشپیگل، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان که قرار است به واشنگتن سفر کرده و با همتای آمریکایی خود درباره برجام دیدار و گفتگو کند با خونسردی به این اظهارات "مایک پامپئو" واکنش نشان داده و بار دیگر بر آرامش و دیپلماسی تاکید کرد.

وی که در پایان نشست جی بیست در آرژانتین سخن می گفت تاکید کرد که به واشنگتن سفر خواهد کرد و روز چهارشنبه مستقیما با همتای آمریکاییش صحبت می کند.

ماس با اشاره به اینکه ایران در همسایگی ما است و از آنجایی که در حال حاضر هیچ جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد آلمان نمی خواهد این توافق را ترک کند. یک برنامه تسلیحاتی اتمی ایران مستقیما بر منافع امنیتی آلمان و تمام اروپا تاثیر می گذارد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت که سخنرانی همتای آمریکایی اش دولت آلمان را غافلگیر نکرده و حاوی نکات زیادی بود که در اظهارات سابق رئیس جمهور آمریکا هم آمده بود.

وی تاکید کر که برای ما در این مسئله تغیری ایجاد نشده است. آلمان و اروپا همچنان به توافق موجود پایبند خواهند ماند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) به آمریکا سفر کرده و ابتدا با نمایندگان کنگره دیدار خواهد کرد. وی روز چهارشنبه هم دیداری با همتای آمریکایی خود خواهد داشت. اینکه آیا وی همچنین با جان بولتون، مشاور امنیتی ترامپ هم دیداری خواهد داشت هنوز مشخص نیست.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین