|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۲۱۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
نتایج بررسی‌های تازه نشان می‌دهد خبرنگاران زن در ژاپن هدف رفتارهای نامناسب جنسی از سوی مقامات دولتی، پلیس و رؤسای رسانه‌ای خود قرار می‌گیرند.
 نتایج بررسی‌های تازه نشان می‌دهد خبرنگاران زن در ژاپن هدف رفتارهای نامناسب جنسی از سوی مقامات دولتی، پلیس و رؤسای رسانه‌ای خود قرار می‌گیرند.

بر اساس تحقیقات تازه معلوم می‌شود زنان ژاپنی که برای رسانه‌های این کشور شامل روزنامه‌ها یا شبکه‌های تلویزیونی کار می‌کنند، مورد آزار و اذیت و رفتار نامناسب جنسی از سوی مردان قرار گرفته‌اند.

به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، در این تحقیقات که بین روزهای 21 تا 30 آوریل سال جاری انجام گرفت، 35 زن ژاپنی تعداد 156 مورد رفتار نامناسب جنسیتی را علیه خود گزارش کرده‌اند که در این میان یک سوم گزارش‌ها آزار و اذیت از سوی مقامات دولت، نمایندگان پارلمان و یا افسران پلیس بوده است.

بر اساس این تحقیقات معلوم شده است، 40 درصد از موارد سو‌ء رفتار جنسی علیه زنان در محل کار خبرنگاران اتفاق افتاده است.

این تحقیقات اخیر، بعد از استعفای «جونیچی فوکودا» معاون وزیر دارایی ژاپن انجام گرفت. یک خبرنگار زن از شبکه رسانه‌ای آساهی وی را متهم به سو‌ء رفتار جنسی علیه خود کرده بود.

یک زن خبرنگار از یک روزنامه ملی این کشور گفته است، افسر پلیسی بارها از عبارات نامناسب در خطاب به وی استفاده کرده است و با وجود آگاهی دیگر همکارانش هیچ کس اقدامی برای توقف این رفتار افسر پلیس انجام نداده است.

سخنگوی گروهی موسوم به شبکه رسانه‌ای زنان ژاپن گفته است این گروه 90 عضو داردکه از آن میان 19 نفر، از سوی مصاحبه‌شوندگان، افسران پلیس و حتی رؤسای خود در رسانه‌ها مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین