|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۱۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
مسؤول دفتر سیاسی صدر با اشاره به اینکه مردم فراکسیون‌های سیاسی را که در دولت‌های قبلی فعال بودند، تحریم کرده‌اند، گفت:‌ خشم گسترده‌ای نسبت به وضعیت سیاسی وجود دارد و این خشم در رویگردانی از انتخابات منعکس شد.
 مسؤول دفتر سیاسی رهبر جریان صدر عراق با تاکید بر اینکه هدف ائتلاف "سائرون" و سایر ائتلاف‌ها با آن ساخت کشور است نه رسیدن به قدرت، گفت: هیچ گونه ارتباط محرمانه‌ای میان عربستان و مقتدی صدر به جز دیدارهای علنی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، ضیاء الاسدی، مسؤول دفتر سیاسی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: ائتلاف ما برخی را غافلگیر کرد اما ما اصول فکری مشترک بسیاری داریم.

الاسدی تاکید کرد: در هر شکلی از ائتلاف‌هایی که درباره آنها صحبت شد، به خواسته‌ها تعرض نمی‌شود.

مسؤول دفتر سیاسی صدر با اشاره به اینکه مردم فراکسیون‌های سیاسی را که در دولت‌های قبلی فعال بودند، تحریم کرده‌اند، گفت:‌ خشم گسترده‌ای نسبت به وضعیت سیاسی وجود دارد و این خشم در رویگردانی از انتخابات منعکس شد.

وی با اشاره به اینکه درخواست مقتدی صدر برای خروج حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از حزب الدعوة پیش از انتخابات بود، اظهار داشت: بعید نمی‌دانم مقتدی صدر در دیدار اخیر دوباره خواستار خروج العبادی از حزب الدعوة‌ شده باشد.

الاسدی افزود: هیچ وتویی علیه هیچ شخصیتی در فراکسیون‌های الفتح و یا سایر فراکسیون‌ها وجود نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه مقتدی صدر هدفی برای رسیدن به قدرت ندارد، گفت: هدف ائتلاف سائرون و ائتلاف‌ها با آن ساخت کشور است نه رسیدن به قدرت.

مسؤول دفتر صدر افزود: ائتلاف سائرون تماس‌های بسیاری از سوی گروه‌های مختلف سیاسی و مذهبی کرد دریافت کرده است.

وی ادامه داد: عراق فشارهای بسیاری از جمله اشغالگران آمریکایی، داعش و ناکامی دولت‌های پیاپی را تحمل می‌کند.

الاسدی با تاکید بر اینکه گرایش سیاسی شخص نخست وزیر ارتباطی با عملکردش در دولت ندارد، اظهار داشت: مقتدی صدر هرگز اجازه نخواهد داد از عراق به عنوان فضایی برای آغاز حمله علیه هیچ یک از کشورهای همسایه استفاده شود.

وی دوباره تاکید کرد: جریان صدر عراق و گروه‌های هم‌پیمان آن هرگز به خواسته‌های آمریکا تن نخواهند داد و ما و ایران روابط پایداری با یکدیگر داریم.

الاسدی افزود: هرگز تسلیم هیچ خواست خارجی چه از سوی آمریکا و چه هر طرف دیگری نخواهیم شد.

مسؤول دفتر سیاسی صدر حضور آمریکایی‌ها در عراق را غیرقابل پذیرش و خارج از عرف دیپلماتیک دانست و گفت: هیچ گونه ارتباط محرمانه‌ای میان عربستان و مقتدی صدر به جز دیدارهای علنی وجود ندارد.

وی در پایان گفت:‌ السبهان شتاب‌زده عمل می‌کند و متوجه نیست که هر گونه دخالتی در امور عراق توهین‌آمیز خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین