|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۱۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
دکتر باقری خاطرنشان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و دانشگاه‌های ما به وجود چنین افرادی بسیارم محتاج‌تر از زمان‌های دیگر هستند.
قائم مقام وزیر علوم با تاکید بر اینکه وزارت علوم در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مسئول است،گفت: باید زمینه حضور فارغ‌التحصیلان و نخبگان جوان در دانشگاه‌ها فراهم شود تا ضمن ممانعت از مهاجرت و ایجاد اشتغال برای این افراد، شاهد نوعی تحرک،‌نشاط و پویایی در دانشگاه‌ها باشیم.

دکتر عبدالرضا باقری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به سیاست وزارت علوم در زمینه بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به آمار بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بخصوص در دوره‌های دکتری دانشگاه‌های سطح یک که امروزه شغلی برای آن‌ها وجود ندارد، وزارت علوم به عنوان متولی آموزش عالی در تامین و ایجاد شغل برای این افراد، مسئول است و دولت نیز باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک کند.

وی در ادامه تصریح کرد: باید بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به عنوان اعضای هیات علمی جوان جذب دانشگاه‌ها شوند و نوعی تحرک،‌ شادابی و نشاط در مراکز علمی و آموزشی ایجاد کنند . ضمن اینکه این سیاست از خروج و مهاجرت نخبگان به خارج از کشور جلوگیری می‌کند.

قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه آموزش عالی به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم کشور باید به سهم خود در زمینه ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان تلاش نماید،تاکید کرد: در بخش‌هایی از مقررات بازنشستگی اعضای هیات علمی وزارت علوم، این اجازه را داریم که اعضای هیات علمی بیشتری را در دانشگاه‌ها جذب کنیم تا از این طریق زمینه جذب و اشتغال اساتید جوان فراهم شود.

دکتر باقری خاطرنشان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و دانشگاه‌های ما به وجود چنین افرادی بسیارم محتاج‌تر از زمان‌های دیگر هستند.

وی همچنین به سن بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سن بازنشستگی برای استادان دانشگاه 70 سال و برای دانشیاران 67 سال در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر علوم با تاکید بر اینکه تصمیم وزارت علوم موجب بازنشستگی زودهنگام اساتید نخواهد شد، اظهارکرد: در مواردی که ممکن است فرد از کارآمدی علمی برخوردار نباشد و سن او نیز به سن بازنشستگی رسیده باشد، ترجیح وزارت علوم این است که این افراد جای خود را به اساتید جوان بدهند. البته تاکید می‌کنم این تصمیم به منزله از کار بیکار کردن اساتید و یا بی‌احترامی به آن‌ها نیست.

دکتر باقری در پایان خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی بعد از سن بازنشستگی یعنی 70 سال، در صورت نیاز گروه به خدمات آموزشی آن‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور موثر داشته باشند و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را نیز ادامه بدهند. همچنین در صورتی که بر اساس آئین‌نامه این افراد جزو اساتید ممتاز باشند، مانعی برای حضور آنها در دانشگاه‌ها وجود ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین