|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۱۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
در حال حاضر آب سد با خروجی 100 متر مکعب در ثانیه به سمت دریاچه ارومیه رها شده است. ورودی 30 مترمکعب در ثانیه است و این اختلاف 70 متر مکعبی در ورودی و خروجی سد، ذخیره آبی را کاهش داده است.
رئیس امور منابع آب میاندوآب با اشاره به رهاسازی آب سد به دریاچه ارومیه گفت: بنابر خواست ستاد احیای دریاچه ارومیه، رها سازی آب سد به سمت دریاچه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و این روند با توجه به نبود برف در مناطق کوهستانی منطقه می‌تواند موجب نگرانی در تامین آب شرب و کشاورزی منطقه باشد.

علی اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:  با بارش‌های مناسب بهار امسال، ذخیره آب در سد نوروزلو میاندوآب به بیش از 750 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

رئیس امور منابع آب میاندوآب ادامه داد: در حال حاضر آب سد با خروجی 100 متر مکعب در ثانیه به سمت دریاچه ارومیه رها شده است. ورودی 30 مترمکعب در ثانیه است و این اختلاف 70 متر مکعبی در ورودی و خروجی سد، ذخیره آبی را کاهش داده است.

اقدم ادامه داد: اگر روند رها سازی آب سد به این شکل ادامه داشته باشد، وزارت نیرو برای تامین آب مصرفی منطقه در تابستان امسال با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سد انحرافی نوروزلو در پانزده کیلومتری میاندوآب قرار دارد و آبیاری ۸۵ هزار هکتار از اراضی میاندوآب به آن وابسته است، تاسیسات انتقال آب زرینه رود به تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی نیز در این محل قرار دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین