|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۱۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
محوریت تمام دین و اسلام، پیامبر(ص) و مقام ولایت او است. محوریت او و اهل بیت(ع) مهم است. اگر محوریت اینها مطرح نباشد با دیگر فرقه ها هیچ فرقی نداریم. چون پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برای ما محوریت دارند به جایی رسیده ایم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هیچ نمادی در آموزش و تعلیم و تربیت ما از صلح حدیبیه بالاتر نیست چون در این اتفاق خدا مطرح است. اگر در کارهای ما خدا مطرح نباشد هیچ حرکتی تضمین پیروزی ندارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در ادامه جلسات تفسیر سوره فتح در مهدیه مشهد افزود: همراهی خدا و نصرت او در مجموعه جریانها و حرکتهایی است که برای خدا انجام می شود. انجام کاری که برای خدا باشد و غیر او را مد نظر قرار ندهیم حتما موفقیت و پیروزی در پی دارد.

وی ادامه داد: اختلاف ما با عده ای که مشکل سیاسی دارند بخاطر پول، قدرت، وزارت و وکالت نیست. اختلاف ما بخاطر خدا، دین، خدمت به اسلام و کمک به دین است.

امام جمعه مشهد گفت: سرسخت ترین دشمنان خدا در خط براندازی اسلام و پیامبر(ص) صف آرایی کرده اند و وظیفه ما مقابله با آنها است. 40 سال است مقابله کردیم و پیروز شده ایم اما اگر معادله بندیهای سیاست، اقتصاد و روابط بین الملل وسط می آید ما را اسیر دشمن می کند.

وی افزود: محوریت تمام دین و اسلام، پیامبر(ص) و مقام ولایت او است. محوریت او و اهل بیت(ع) مهم است. اگر محوریت اینها مطرح نباشد با دیگر فرقه ها هیچ فرقی نداریم. چون پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برای ما محوریت دارند به جایی رسیده ایم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: کلمه 'مبین' 119 مرتبه در قرآن تکرار شده و به معنای شفافیت است. هشدارهایی که در سلام وجود دارد، پیروزیها، رسالت پیامبر(ص) همه اینها شفاف است. حتی قرآن گمراهی دشمنان اسلام را با 'ضلال مبین' به معنی گمراهی شفاف و روشن نام می برد.

وی گفت: بیشتر مفسران 'فتحا مبینا' را به صلح حدیبیه تفسیر کرده اند که به دنبال آن فتح خیبر و مکه هم بدست آمد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین