|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۱۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
لیست 24 نفره تیم ملی فوتبال ایران برای سفر به جام جهانی روسیه و دیدار تدارکاتی با ترکیه در استانبول در حالی اعلام شد که کارلوس کی روش ترجیح داد بازیکنانی به این تورنمنت پای بگذارند که حضورشان برای مخاطبان فوتبال سوال برانگیز است.
اسامی اعالم شده از سوی کارلوس کی روش برای جام جهانی روسیه با چند سورپرایز همراه بود.

 لیست 24 نفره تیم ملی فوتبال ایران برای سفر به جام جهانی روسیه و دیدار تدارکاتی با ترکیه در استانبول در حالی اعلام شد که کارلوس کی روش ترجیح داد بازیکنانی به این تورنمنت پای بگذارند که حضورشان برای مخاطبان فوتبال سوال برانگیز است.

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته با ترکیب متفاوت آخرین بازی تدارکاتی به میزبانی ورزشگاه آزادی را پشت سر گذاشت تا کی روش در تست نهایی بازیکنانش را محک بزند. طبق نظر سرمربی تیم ملی بازیکنانی انتخاب شدند که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید:

دروازه بان‌ها:

علیرضا بیرانوند به همراه پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر و راهیابی به هشت تیم برتر آسیا را در سال منتهی به جام جهانی تجربه کرد و انتخاب او دور از انتظار نبود. رشید مظاهری هم به همراه ذوب آهن در لیگ قهرمانان آمار خوبی به جای گذاشت و یکی از گزینه‌های احتمالی کی روش بود. اما انتخاب امیر عابدزاده و قرار دادن در لیست انتظار تصمیم سوال برانیگیز سرمربی ایران در این پست بود. حسینی با تجربه فصلی سخت و جانشینی مهدی رحمتی در دروازه استقلال از طرف کی روش نادیده گرفته شد و عابدزاده‌ای به روسیه سفر می‌کند که در هفته‌های پایانی لیگ پرتغال فیکس بود و البته عملکرد بدی نداشت.

مدافعان:

تمامی مدافعانی که از سوی مربی‌مان به جام جهانی سفر می‌‌کنند در تیم‌هایشان بهترین عملکرد را داشته و اکثرا بازی‌های فصل اخیر را به صورت ثابت تجربه کردند. قرار گرفتن سیدجلال حسینی و وریا غفوری در لیست استندبای عجیب ترین و داغ ترین اتفاق این لیست بود. آمار و ارقام از این دو مدافع سرخابی نشان می‌دهد که محمدرضا خانزاده نمی‌توانست جایگزین آنها شود مگر اینکه کی روش بخواهد. حسینی از بهترین بازیکنان پرسپولیس و کاپیتان سرخ‌ها در ترکیب ثابت برانکو ایوانکوویچ است. نادیده گرفته شدن غفوری که به همراه وینفرد شفر به گفته طرفداران دوباره زنده شد، فراموش نکردنی است. دیگر خط خورده‌ی پرسپولیس از بین مدافعان دعوت شده، محمد انصاری بود. سعید آقایی و امید نورافکن هم در این بخش خط خوردند. هر دوی این بازیکن‌ها در اردوها حضور داشتند و در اوج آمادگی به سر می‌برند. استیون بیت آشور هم از ابتدا مشخص بود که با دوری طولانی مدت از اردوهای تیم ملی غایب احتمالی ایران در جام جهان باشد.

هافبک‌ها:

از 6 هافبک دعوت شده 4 تای آنها لژیونر هستند و کی روش در این بخش درست و بجا عمل کرد. امید ابراهیمی و مهدی ترابی هم دو بازیکن شاغل در لیگ ایران هستند که به روسیه سفر می‌کنند و بازی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال را تجربه می‌کنند. احمد عبدالله زاده با تصمیم کی روش از این لیست خط خورد؛ هافبک دفاعی فولاد نمایش قابل قبولی داشت اما در لیست نهایی تیم ملی قرار نگرفت.

مهاجمان:

 برای انتخاب فورواردهای ایران در روسیه کی روش کار به مراتب سخت تری داشت اما او تصمیم گرفت کاوه رضایی که 14 گل در لیگ بلژیک به ثمر رسانده در لیست جای نداشته باشد تا در غیاب او اشکان دژاگه که بیشتر از یک فصل از شرایط مسابقه دور بود و همچنین رضا قوچان نژاد که افت چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته، حضور داشته باشند.

ناگفته نماند فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 4 جون به فیفا اعلام خواهد شد و باید ببینیم سرمربی ایران کدام بازیکنان را معرفی می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین