|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۵
کد خبر: ۲۱۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
نماینده دائم امارات در سازمان ملل مدعی بی‌توجهی جمهوری اسلامی ایران به قوانین بین‌المللی شد.
 نماینده دائم امارات در سازمان ملل مدعی بی‌توجهی جمهوری اسلامی ایران به قوانین بین‌المللی شد.

لا نازکی نسیبه، نماینده دائم امارات در سازمان ملل در نشستی تحت عنوان «حمایت قانون بین‌المللی از صلح و امنیت بین‌المللی« که شورای امنیت آن را برگزار کرد،‌ مدعی شد: ما در نواحی مختلف منطقه خاورمیانه شاهد بی‌توجهی ایران به قوانین بین‌المللی و شورای امنیت هستیم.

وی مدعی شد: ایران به دنبال اجرا کردن برنامه‌های خود برای گسترش نفوذ در منطقه است و این رفتار ایران در تضاد با قانون بین‌المللی عدم دخالت در امور دیگران است.

نماینده دائم امارات در سازمان ملل در ادامه مدعی شد که ایران از گروهک‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند و این رفتارها در تضاد با برخی قطعنامه‌های شورای امنیت است.

لا نازکی نسیبه در ادامه مدعی بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه و نقض قوانین بین‌المللی در این کشور شد.

به گزارش ایسنا، موضوع دخالت ایران در کشورهای عربی درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است. حضور ایران در برخی کشورهای عربی مستشاری بوده و به درخواست قانونی دولت آنها است.

نماینده دائم امارت در سازمان ملل در حالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کند که جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش های فراوانی برای ریشه کن کردن تروریسم کرده است و این کشورهای عربی بودند که مرزهای خود را به روی تروریست ها باز کردند و از آنها حمایت کردند تا وارد عراق و سوریه شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین