|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۱۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
در رابطه با به‌کارگیری یورو در تعاملات میان ایران و اروپا قول مساعد دادند و گفتند که پیشنهاداتی شده است و گام‌های اولیه‌ای نیز در این زمینه برداشته شده است.
 رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: این اقدام آمریکا حاکی از برداشت صحیح مسئولان ارشد نظام بود که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علی‌اکبر صالحی پس از مذاکرات با هیاتی از اتحادیه اروپا به سرپرستی کمیسیونر انرژی آن در جمع خبرنگاران، گفت: آن موقع اگر به کسی مسموع نبود امروز برای کل جهان مسموع شده است که آمریکا کشور قابل اتکا و اعتماد در توافق‌های بین‌المللی نیست.

وی گفت: ایران همچنان که در 40 سال گذشته روی پای خود ایستاده است و با وجود محدودیت‌ها پیشرفت کرده است از این به بعد هم با هر مانعی می‌تواند با سهولت روبرو شود و یقینا آینده پیش‌ رو روشن و تابناک است.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دیدارش با کمیسیونر انرژی اروپا، گفت: آقای کانیته به طور کامل برای ما اقداماتی که اروپا درصدد انجام آن بعد از خروج آمریکا از برجام است را تشریح کردند. به ویژه در رابطه با مقررات مسدودسازی که قرار است توسط اتحادیه اروپا احیا شود.

وی ادامه داد: هیات اروپایی به طور جد پیگیر هستند تا درباره مسائل و اقداماتی که می‌توان در آینده انجام داد، با ایران همکاری کند. همچنین در رابطه با به‌کارگیری یورو در تعاملات میان ایران و اروپا قول مساعد دادند و گفتند که پیشنهاداتی شده است و گام‌های اولیه‌ای نیز در این زمینه برداشته شده است.

صالحی تاکید کرد: البته تا زمانی که قول و قرارها محقق و عملیاتی نشود ما به طور قوی نمی‌توانیم صحبت کنیم. امیدواریم در آینده نزدیک هر چه پیش می‌رویم شاهد عملیاتی شدن این قول و قرارها باشیم.

وی ادامه داد: اقتدار و جایگاه ایران به گونه‌ای است که نمی‌توانند به سهولت به ایران فشار وارد آورند. امروز ایران در وضعیتی مقتدرانه‌تر از گذشته قرار دارد و ملت ایران یقین بداند که با قوت و قدرت بدون هیچ نگرانی راه پیشرفت را طی خوهیم کرد و مشکل جدی وجود ندارد؛ شاید گاهی این اختلال‌ها کندی در روند ایجاد کند اما نمی‌توانند ما را متوقف کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا با توجه به اهمیت برجام تمام تلاشش را می‌کند تا به آنچه برای حفظ این توافق نیاز است دست یابیم و ان‌شاءالله در عمل نیز بتوانیم قول و قرارها را پیاده کنیم.

صالحی تاکید کرد: برجام موافقتنامه بسیار مهم بین‌المللی است که هم در جهت منافع ملی ایران و هم منافع جامعه بین‌الملل است. با رفتن یک کشور ممکن است مشکلاتی به خاطر اخلال اقتصادی و بانکی ایجاد شود اما اینها مانع جدی نیستند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین