|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۱۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
ماموریت روسیه در سوریه هنوز تمام نشده و تا زمانی که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به روسیه نیاز داشته باشد، در دمشق حضور خواهیم داشت.
 وزیر خارجه روسیه روز جمعه درباره مسائل مختلف سیاست خارجی از قبیل سوریه، برجام و آمریکا اظهارنظر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در اظهارات مطبوعاتی در آرژانتین گفت، نیروهای نظامی روسیه از سال ۲۰۱۵ و به درخواست دولت سوریه در این کشور مستقر هستند و در دسامبر ۲۰۱۷ بخش بزرگتری از این نیروها از خاک سوریه خارج شده‌اند.

وی افزود: ماموریت روسیه در سوریه هنوز تمام نشده و تا زمانی که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به روسیه نیاز داشته باشد، در دمشق حضور خواهیم داشت.

اظهارات لاوروف فردای گفت‌وگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اسد مطرح شد که وی در این گفت‌وگو گفته بود، پس از آغاز روند سیاسیی در کشور باید نیروهای خارجی از سوریه خارج شوند.

طبق آمار منابع غربی، مسکو پس از اعلام کاهش نیرو در سوریه، ۱۳ مارس ۲۰۱۷، ۲۰ جنگنده و یک هواپیمای نفربر را روزهای ۱۵ و ۱۶ همین ماه به روسیه بازگرداند.

سرگئی لاوروف امروز جمعه درباره تلاش‌های طرف‌های توافق هسته‌ای ایران به منظور «نجات برجام» پس از خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی هم اظهارنظر کرد.

او تاکید کرد روسیه، درباره نجات یافتن برجام پس از خروج آمریکا، «محتاطانه امیدوار است». لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد که خروج آمریکا از این توافق، به معنای طراحی و برنامه‌ریزی برای حمله به ایران نباشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین