|
|
امروز: چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
ˈفیدل کاستروˈ رهبر انقلاب کوبا با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب ˈنسل کشی وحشتناکˈ علیه ملت فلسطین در غزه است، از شریک جرم بودن آمریکا در این ˈکشتار بی شرمانهˈ به شدت انتقاد کرد .
کاسترو روز سه شنبه در مقاله ای با نام ˈهولوکاست فلسطینی در غزهˈ که در روزنامه ˈگرانماˈ کوبا چاپ شد، افزود: چرا دولت اسراییل فکر می کند که جهان نسبت به این نسل کشی وحشتناک که امروزه علیه ملت فلسطین در نوار غزه انجام می دهد، بی تفاوت خواهد بود؟

کاسترو پس از یادآوری اینکه نتیجه نسل کشی نازی ها علیه یهودیان نفرت همه مردم علیه آلمانی های نازی بود، افزود :آیا انتظار می رود که ما از این همه شریک جرم بودن از سوی امپریالیسم آمریکا در این کشتار بی شرمانه چشم پوشی کنیم؟

وی خاطرنشان کرد که بشریت در یک دوره بی سابقه در تاریخ زندگی می کند و برخورد هواپیماهای نظامی یا ناوهای جنگی که همدیگر را از نزدیک زیر نظر دارند می تواند موجب بروز یک جنگ و مناقشه ای شود که در آن از سلاح های مدرن استفاده می شود .

کاسترو تصریح کرد که شواهدی وجود دارد که ناتوانی تقریبا کامل آمریکا برای رویارویی با مشکلات کنونی جهان را نشان می دهد.

وی تاکید کرد که مجلس سنا ، کنگره ، سازمان سیا و یا پنتاگون نمی توانند نتیجه نهایی این تنش ها را پیش بینی کنند .

کاسترو در این مقاله همچنین بار دیگر ، روسیه را از دست داشتن در سرنگونی هواپیمای مالزی در خاک اوکراین تبرئه کرد .

وی افزود :مقصر دانستن فدراسیون روسیه در سرنگونی یک هواپیما بر فراز آسمان ها یک تحقیر است زیرا ولادیمیر پوتین ، سرگئی لاوروف و دیگر مسئولین دولت روسیه ، هیچوقت چنین کار غیر معقولی را انجام نمی دادند .

رئیس جمهوری سابق کوبا همچنین از فرصت استفاده کرد و ملت چین و ˈشی جین پینگˈ رئیس جمهوری این کشور را به عنوان ˈیکی از قاطع ترین رهبران انقلابی و مقتدر که در زندگی خود شناخته استˈ، ستود .
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین