کد خبر: ۲۱۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
با این که کمپانی اپل به تولید خودرو یا فعالیت در حوزه حمل و نقل مشغول نیست، اما با توجه به اخبار جدید، این شرکت دومین ناوگان بزرگ اتومبیل‌‌های خودران را در کالیفرنیا در اختیار دارد که حتی از ناوگان تسلا، ویمو و اوبر نیز بزرگ‌تر است.
 با این که کمپانی اپل به تولید خودرو یا فعالیت در حوزه حمل و نقل مشغول نیست، اما با توجه به اخبار جدید، این شرکت دومین ناوگان بزرگ اتومبیل‌‌های خودران را در کالیفرنیا در اختیار دارد که حتی از ناوگان تسلا، ویمو و اوبر نیز بزرگ‌تر است.

ناوگان اتومبیل‌‌های خودران اپل به سرعت در حال رشد است و طبق آخرین آماری که به طور رسمی در روز نهم ماه مه اعلام شد، این شرکت در حال حاضر ۵۵ خودرو ثبت شده در کالیفرنیا را در اختیار دارد.

تعداد این خودروها در ماه ژانویه برابر ۲۷ دستگاه بود. این کمپانی آمریکایی اولین بار در آوریل گذشته موفق به دریافت مجوز آزمایش اتومبیل خودران در ایالت کالیفرنیا شد و این کار را با استفاده از یک لکسوس RX450h انجام داد. تا کنون ۵۱ شرکت مختلف توانسته‌اند تعداد ۴۰۹ اتومبیل خودران را برای تست در این ایالت به ثبت برسانند.

بزرگ‌ترین ناوگان موجود در کالیفرنیا متعلق به شرکت Cruise با ۱۰۴ خودرو است. این شرکت فعال در حوزه اتومبیل‌‌های خودران، تحت مالکیت جنرال موتورز قرار دارد. همان‌طور که اشاره شد، اپل با ۵۵ خودرو در رده دوم قرار دارد و جالب است که شرکت‌هایی که به‌طور تخصصی در تولید خودرو یا خدمات حمل و نقل فعالیت دارند، پس از اپل قرار گرفته‌اند. کمپانی ویمو با ۵۱ خودرو ثبت شده در مقام سوم، تسلا با ۳۹ خودرو در مقام چهارم، بی‌ام‌دبلیو با ۱۲ خودرو در جایگاه پنجم، تویوتا با ۱۱ خودرو در جایگاه ششم و بنز با ۵ خودرو در جایگاه هفتم قرار دارد.

این مجوزها به اتومبیل‌های خودران اجازه می‌دهد تا به‌صورت قانونی در جاده‌‌های کالیفرنیا تردد کنند، اما به شرطی که یک راننده پشت فرمان نشسته باشد تا در صورت بروز مشکل کنترل خودرو را به دست بگیرد.

پیش از این کمپانی‌های ویمو و اوبر خودروهای بیشتری را در کالیفرنیا به ثبت رسانده بودند. برای مثال، ویمو بیش از ۱۰۰ دستگاه اتومبیل در این ایالت داست اما پس از مدتی بخشی از آن‌ها را به آریزونا و میشیگان منتقل کرد و تست‌های تکمیلی را در این دو مکان انجام می‌دهد.

اوبر نیز در اواخر سال ۲۰۱۶ و پس از این که دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مجوز تردد خودروهایش را به دلیل مسائل ایمنی لغو کرد، این ایالت را با ۱۶ خودرو ترک کرد. این شرکت مجوز جدیدی برای نقشه برداری و تعدادی اتومبیل خودران به همراه راننده را دریافت کرد، اما مهلت آن در ماه مارس به پایان رسید و از تمدید آن منصرف شد.

اما جایگاه فعلی اپل، نشان‌گر این موضوع است که تیم کوک و همکارانش توسعه سرویس‌های مرتبط با اتومبیل‌های خودران را جدی گرفته‌اند. کوک برنامه اپل برای اتومبیل‌های خودران را این‌گونه توصیف می‌کند: «یک فناوری بنیادین که آن را بسیار با اهمیت می‌دانیم». برنامه این کمپانی برای اتومبیل‌های خودران همچنان یک راز جذاب است، اما به نظر می‌رسد که اپل به‌جای تولید خودرو، بر جمع‌آوری و آزمایش داده‌ها در خصوص نرم افزارهای مرتبط متمرکز است.

تابستان گذشته تیم کوک درباره این موضوع این‌گونه اظهار نظر کرد:

ما به نوعی آن‌ را مادر تمامی پروژه‌های هوش مصنوعی می‌دانیم. احتمالا این یکی از سخت‌ترین پروژه‌های هوش مصنوعی است که می‌توان روی آن کار کرد.

در پایان و بخش تصاویر نگاهی داشته باشیم به فهرست شرکت‌های مشهوری که خودروهای خود را برای تست در کالیفرنیا به ثبت رسانده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین