|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از ۹.۶درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از ۹.۶درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست.

به گزارش تسنیم، به‌دنبال افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا که موجب اعتراض زیادی از سوی مصرف‌کنندگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است، وزیر صنعت اعلام کرده "افزایش بیش از 9.6درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست".

وی افزود: خودروسازان داخلی حق افزایش بیش از این میزان را ندارند و مردم باید تخلفات را گزارش کنند.

 وزیر صنعت تأکید کرده است: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش‌ها را بررسی و با تخلف احتمالی برخورد کند.

به گزارش تسنیم، افزایش قیمت خودرو آن هم بدون ضابطه و براساس سلیقه خودروساز باعث شده تا کمیسیون صنایع مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و در صدد بررسی آن برآید. نمایندگان کمیسیون صنایع معتقدند یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو، نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز است که باید این دو موضوع از همدیگر تفکیک داده شده و تأثیر آنها بر قیمت تمام‌شده یک خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد. برخی از نمایندگان معتقدند در مقطعی شرکت‌های خودروساز از توانمندی داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل صحبت می‌کنند اما وقتی ارز گران می‌شود قطعات وارداتی را بهانه کرده و اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند که این موضع برای ما علامت سؤال دارد. باید ارزبری خودروها نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد تا تکلیف مردم مشخص شود.

علاوه بر این بیش از 15 تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم اخیراً با ارسال نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار لغو افزایش قیمت خودرو ‌شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین