|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
تعداد ستارگان و هنرمندانی که در پی درگیری‌های غزه، از اسرائیل انتقاد می‌کنند در حال افزایش است.
شخصیت‌های متفاوتی مانند ریحانا، جاناتان دم و سلنا گومز قوانین را شکستند و با ابراز همدردی با مردم فلسطین خود را دچار مخاطره کردند. انتقاد از هنرمندان هالیودی که از فلسطین حمایت کردند در حال افزایش است؛  پدر آنجلینا جولی و ستاره هالیود در نامه ای سرگشاده نوشت: نام من جان ویت است و بسیار عصبانی هستم؛ من غمگینم که افرادی همانند پنلوپه کروز و خاویر باردوم احساسات ضد صهیونیسم را در سراسر جهان تحریک کردند و در حال صدمه زدن به آنچه که خود باعث آن شدند، هستند.

اشاره این بازیگر به نامه‌ی بیش از صد بازیگر اسپانیای از جمله کروز و بادروم بود که در آن اسرائیل را به نسل کشی در حمله علیه حماس متهم کرده بودند.

در حدود بیش از یک هزار و 800 نفر از مردم فلسطین که اغلب آنها غیر نظامی بودند کشته شدند و بیش از 9 هزار نفر طی حملات چهار هفته گذشته، زخمی شدند.اسرئیل در مقابل 3 نفر از غیر نظامی و 64 سرباز خود را از دست داد.

هالیود روابط نزدیکی با اسرائیل دارد-موضوعی که منجر به اتحاد برجسته ای در میان هنرمندان هالیود در حمایت از اسرائیل شده است.

در مقابل اما حمله به مدرسه سازمان ملل و افزیش تلفات انسانی در غزه منجر به آن شده است که شخصیت های بزرگ هالیود جسارت واکنش داشته باشند و البته در برخی مواقع به سرعت عقب نشینی کنند.

دما، که کارگردانی سکوت گوسفندان را بر عهده داشت در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: فکر نمیکنم این جنگ سیاسی باشد و یا درباره استقلال فلسطین و یا حماس باشد، من فکر میکنم این جنگ برای گرفتن زندگی افراد بی گناه و نابودی فرهنگ باشد. 

دیلی شو نیز میزبان جان استوارت بود که سخنانش را با دقت انتخاب می کرد ؛ وی در این باره گفت، سوال درباره سیاست های اسرائیل و سیاست های بشری اسرائیل به معنای حمایت از حماس نیست.

دو هفه گذشته، ریحانا هشتگ، آزادی فلسطین را برای 36 میلیون فالور خود توییت کرد و هشت دقیقه بعد از آن این توییت را حذف کرد و در پاسخ به انتقادهای گسترده گفت که این یک اتفاق بود. یک منبع نزدیک به این خواننده به خبرنگاران گفت که ریحانا طرفدار صلح است و از کسی جانبداری نکرده است.

بسیاری از صنعت های تفریحی همچنان سکوت اختیار کرده اند- کسانی که در اقدامی غیر معمول نظراتی را درباره ازدواج همجنس بازان، تغییرات آب و هوا و جنوب سودان ارائه می کردند اکنون اما در قبال حوادث غزه سکوت کرده اند. و بر قوانین هالیود نظارت می کنند قانون 1، در هالیود درباره هر چیز سیاسی صبحت کنید به جز غزه.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین