|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تعطیلات زمستانه مدارس تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌شود. وی درباره آخرین وضعیت تعطیلی زمستانی مدارس، اظهار کرد: ما با این طرح موافق هستیم و میان دستگاه‌های مختلف هم اجماع نظری در این زمینه وجود دارد و در حال اقدام و برنامه‌ریزی برای چگونگی اجرای این طرح هستیم.
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

 رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره در برابر توطئه‌های دیگران و بویژه رژیم آمریکا استقامت، مقاومت و ایستادگی کرده و نشان دادند که در برابر فشار آنها تسلیم نمی‌شوند و ملت بزرگ ایران را کسی نمی‌تواند به زانو درآورد. روحانی با بیان اینکه امروز مسأله برجام و هسته‌ای باز هم زمینه و فرصت‌هایی دارد که مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: در مسأله هسته‌ای عده‌ای که آن طرف هستند، تصور می‌کنند با فشار، تحریم، تهدید و حتی نشان دادن علائم جنگ می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند، اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران به خوبی نشان داد که این تفکر و راه، نادرست و غلط است.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، جمشید انصاری، رییس سازمان اداری و استخدامی، بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

با احتکارکنندگان برخورد می‌کنیم/گزارش وضعیت بازداشتی‌ها به رییس‌جمهور داده می‌شود

علیرضا آوایی، وزیر دادگستری گفت: تحقیقاتی درباره وضعیت بازداشتگاه‌ها انجام شده است و گزارش‌های تکمیلی تحقیقات خدمت رییس‌جمهور ارائه می‌شود. وی در پاسخ به سوالی در مورد بررسی وضعیت بازداشتگاه‌ها که رییس‌جمهور دستور آن را داده بود، اظهار کرد: در این باره جلسه‌ای در شورای عالی امنیت ملی و جلسه‌ای هم با وزیر کشور داشته‌ایم و به دنبال آن تحقیقاتی انجام شده و پاسخ‌هایی هم داده شده است که گزارش‌های تکمیلی اقدامات خدمت رییس‌جمهور داده می‌شود.

خبر جدید وزیر آموزش و پرورش درباره «تعطیلات زمستانی» مدارس

بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تعطیلات زمستانه مدارس تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌شود. وی درباره آخرین وضعیت تعطیلی زمستانی مدارس، اظهار کرد: ما با این طرح موافق هستیم و میان دستگاه‌های مختلف هم اجماع نظری در این زمینه وجود دارد و در حال اقدام و برنامه‌ریزی برای چگونگی اجرای این طرح هستیم.

وزارت اطلاعات مرجع تایید دو تابعیت‌هاست

جمشید انصاری، رییس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه وزارت اطلاعات مرجع تایید دو تابعیتی‌ها است، گفت: طبق قانون کسانی که به استخدام دولت جمهوری اسلامی در می‌آیند باید تابعیت ایران داشته باشند. وی همچنین درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس در مورد مدیران دو تابعیتی، اظهار کرد: من در جریان این گزارش نیستم و هنوز چیزی درباره آن نشنیده‌ام. باید گزارش را مکتوب و رسمی ببینم.

کاربران‌ مقابل دستور قضایی مقاومت می‌کنند/اقدام جدیدی برای انسداد فیلترشکن‌ها آغاز نشده است

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اقدام جدیدی در خصوص انسداد فیلترشکن‌ها آغاز نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اساس شواهد کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال مقاومت در برابر دستور قضایی هستند و این موضوع امنیت فضای مجازی را با چالش مواجه کرده است. وی درباره ادعای مدیرعامل نرم‌افزار سروش مبنی بر عدم حمایت مجموعه وزارت ارتباطات از این پیام‌رسان داخلی، اظهار کرد: مدیران پیام‌رسان‌های داخلی در فروردین ماه امسال گزارشی به ما ارائه کردند و ارزیابی ما از این گزارش این بود که در مجموع پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت حدود ۱۵ میلیون کاربر فعال را خواهند داشت.

رویکرد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، تقویت نهادهای داخلی است

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن رسیدگی به دو لایحه قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، تاکید کرد: رویکرد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، تقویت نهادهای داخلی است. وی با اشاره به وضعیت رسیدگی به لوایح مربوط به قانون مبارزه با پولشویی و همچنین قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، اظهار کرد: در حال حاضر این دو قانون در مرحله رسیدگی در مجلس شورای اسلامی و دستور کار قرار گرفته‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین