|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۱۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
هدف اولیه مسابقات، فراهم آوردن فرصتی برای دانش‌پژوهان و محققان علاقه‌مند در زمینه‌ی خواص مواد و علوم زیستی، برای به اشتراک گذاشتن تصاویر میکروسکوپی و اطلاعات ارزشمند علمی است که نظر علاقه‌مندان از سراسر دنیا را به خود جلب کرده‌است.
دومین دوره مسابقات بین‌المللی تصویر میکروسکوپی (IMIC2018)، در روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت1397 در دانشگاه خاتم آغاز شد.

این مسابقه با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خاتم، در زمینه‌های تخصصی شامل متالوگرافی، نانومواد، الیاف و پلیمرها، علوم زیستی و بیومواد، سراموگرافی و مینرالوگرافی، همراه با کارگاه­‌های مرتبط در روزهای 25 و 26 اردیبهشت 1397 در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.

هدف اولیه مسابقات، فراهم آوردن فرصتی برای دانش‌پژوهان و محققان علاقه‌مند در زمینه‌ی خواص مواد و علوم زیستی، برای به اشتراک گذاشتن تصاویر میکروسکوپی و اطلاعات ارزشمند علمی است که نظر علاقه‌مندان از سراسر دنیا را به خود جلب کرده‌است.

در این مراسم احمد محمودیان مدیریت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خاتم ضمن ابراز خرسندی از استقبال پژوهشگران و محققان برجسته از دوره‌های علمی و مسابقات بین‌المللی دانشگاه خاتم، به ارایه‌‌ی توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت.

دکتر نادر پروین، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاحیه مسابقه بین‌المللی تصویر میکروسکوپی گفت: بیش از 300اثر به دبیرخانه مسابقات رسیده‌است. در ابتدا در نظر داشتیم که 100اثر را برای بخش نمایشگاهی انتخاب کنیم که به دلیل کیفیت بالای آثار، 138 تصویر برای بخش نمایشگاهی و داوری انتخاب شد. داوری و ارزیابی با صورت حضور صاحب اثر انجام شده و سوالاتی در خصوص ارزش علمی، فنی و ابتکارات مطرح می‌شود. از دیگر ملاک‌ها کیفیت و زیبایی‌شناختی اثر خواهد بود.

وی با ارایه‌ی توضیحاتی در خصوص میکروسکوپ‌های نوری و الکترونی ادامه داد: امیدواریم همکاری بین دانشگاه امیرکبیر و خاتم ادامه پیدا کند و دوره‌ی بعدی در سال ۲۰۲۰ برگزار شود.

دکتر پروین در پاسخ به سوالات خبرنگاران افزود: آثار راه یافته به این دوره از مسابقات توسط 26داور داخلی و خارجی ارزیابی شده‌اند و امتیازدهی تکمیلی در این دو روز، توسط داورانی از کشورهای ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، کره، اسپانیا، چین، کانادا، عراق و... انجام می‌شود. همچنین دو کارگاه آموزشی توسط Ali Sabea Hammood از دانشگاه Kufa و Jer-Shing Huang از
Leibniz institute of Photonic Technology آلمان در این دو روز برگزار می‌شود. اختتامیه مسابقه نیز ساعت15روز 26اردیبهشت در محل دانشگاه خاتم صورت می‌گیرد و در نهایت در 5 بخش متالوگرافی، نانومواد، الیاف و پلیمر، علوم زیستی و بیومواد، سراموگرافی و مینرالوگرافی، 500دلار به نفر اول و 300دلار به نفر دوم اعطا خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود رقابت سازنده‌ای که در بین شرکت‌کنندگان به‌وجود آمده، موجب ارتقای این علم در بین پژوهشگران شود.

خاطرنشان می‌سازد اولین دوره‌ی مسابقات تصویر میکروسکوپی (IMIC2015)، در اردیبهشت سال 1394 و با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خاتم برگزار شده‌است. در آن دوره، بیش از 600 عکس به دبیرخانه مسابقات فرستاده شده‌ که از میان آن­ها تعداد 210 عکس برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شده‌بود. شرکت‌کنندگان بین‌المللی منتخب از کشور­های مختلفی همچون آلمان، کانادا، برزیل، ژاپن و هلند در مسابقه حاضر شده‌ و جایزه‌ی اهدا شده برای هر ­بخش مسابقه، 1000 دلار بود.

گفتنی‌است دانشگاه خاتم، تاکنون دوره‌ها و همایش‌های بین‌المللی متعددی را با همکاری دانشگاه‌های Stanford، Oxford، MIT، Cambridge، Emory، Arizona، Imperial College London، Uppsala University، University of Illinois و... برگزار کرده‌است که از این میان می‌توان به مدارس تابستانی و دوره‌های اقتصاد انرژی و محیط‌زیست، طراحی بازار، سیستم‌های سایبری– فیزیکی و اقصاد داده‌های بزرگ و درستی‌سنجی سیستم‌های همروند با حضور استادان بنام بین‌المللی، اشاره کرد.










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین