|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۱۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
یک کارشناس داوری معتقد است در دیدار پرسپولیس و الجزیره، دو پنالتی به سود سرخ‌پوشان اعلام نشده است.
 یک کارشناس داوری معتقد است در دیدار پرسپولیس و الجزیره، دو پنالتی به سود سرخ‌پوشان اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اسیا موفق شد با نتیجه ۴ بر ۴ و به خاطر گل زده بیشتر در خانه حریف، الجزیره امارات را از پیش رو بردارد. دیدار برگشت این دو تیم که امشب برگزار شد با پیروزی ۲ بر یک سرخ‌پوشان به پایان رسید که عملکرد داور چینی این دیدار در طول بازی بسیار بحث برانگیز بود.

جعفر خوشرو در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد داور چینی اظهار کرد: داور این دیدار مانند برخی از جنس‌های چینی بنجل بود. وقتی یک داور آرم فیفا را روی سینه خود دارد باید منصفانه قضاوت کند که این داور انصاف را رعایت نمی‌کرد. او شجاعت و یکنواختی در اجرای قانون نداشت. برای مثال توپی که در خارج ۱۸ قدم خطا اعلام می‌کرد را در داخل ۱۸ قدم خطا نمی‌دانست.

او درباره صحنه‌های مشکوک این دیدار گفت: در دقیقه ۲۳ روی فرشاد احمدزاده ۱۰۰ درصد پنالتی رخ داد اما داور جرات اجرای قانون را نداشت و پنالتی اعلام نکرد. در دقیقه ۳۳ در خارج از محوطه جریمه روی سیامک انصاری خطای واضحی رخ داد که داور باز هم خطا اعلام نکرد. در دقیقه ۵۲ خطای مشکوک به هند مدافع الجزیره در داخل محوطه جریمه این تیم رخ داد که به خاطر اینکه در تصاویر تلوزیونی مشخص نبود توپ به دست خورده است نمی‌توان راجع به آن نظر داد. در دقیقه ۷۹ خطایی در داخل محوطه جریمه روی بشار رسن رخ داد که حتی یک داور درجه سه هم می‌توانست آن را تشخیص دهد اما داور چینی آن را پنالتی اعلام نکرد.

این کارشناس داوری درباره صحنه‌ای که بازیکن الجزیره در داخل محوطه جریمه تیمش روی زمین افتاده بود و بازیکنان پرسپولیس به بازی ادامه دادند، بیان کرد: در این صحنه در دقیقه ۸۳، داور سوت را در دهانش قرارداد و به نظر می‌رسید قبل از رسیدن توپ به بازیکن پرسپولیس سوت زده اما آنقدر سوتش آرام بوده که کسی متوجه نشده است.

خوشرو در پایان تصریح کرد: اگر ناظر اردنی به داور چینی ارفاق کند می‌تواند به او نمره ۷ بدهد که از سرش هم زیادی است. نمره ۷ یعنی عملکرد رضایت بخش در بازی با درجه حساسیت متوسط و بیشتر از این نمره نمی‌توان به داور چینی داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین