|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۱۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
وزارت ارتباطات و اپراتورها بنایشان بر همکاری تمام مدت با پیام‌رسان‌هاست و این موضوع به عنوان یک تکلیف مهم ملی پیگیری می‌کند. بنابراین ایجاد عملیات روانی، ذهنیتی ایجاد می‌کند و تاثیر منفی دارد و اگر کسی مشکلی دارد باید با استدلال و استناد پیگیری کند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: پیام‌رسان‌ها حتی راه ارتباطی مستقیم با ما دارند و می‌توانند اختلالات را گزارش کنند اما از طرف پیام‌رسان داخلی که مدعی اختلال بوده گزارشی به ما اعلام نشده است.

 صادق عباسی شاهکوه امروز در حاشیه رونمایی از پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به اختلالات ایجاد شده در شبکه که یک پیام‌رسان مدعی آن شده بود، اظهار کرد: هیچ اختلالی در شبکه‌ی ما در این مورد وجود ندارد و به ما گزارش نشده است. البته طبیعی است که اختلال وجود داشته باشد و ما سیستم پاسخ‌گویی به مشتری داریم و دائما مواردی که گزارش می‌شود را حل می‌کنیم.

وی ادامه داد: هرکس ممکن است مشتری یک اپراتور باشد و اپراتورها نیز مشتریان ما هستند و اگر مشکلی را گزارش کنند ما آن را حل می‌کنیم. درواقع نمی‌توان گفت مشکلی وجود ندارد، اما اگر اعلام شود، پیگیری و حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: قطعی همیشه وجود دارد اما در رابطه با سرعت و کیفیت اینترنت مشکلی نیست. ظرفیت زیرساخت معمولا بیش از ظرفیت مورد استفاده است و قطعی‌های ما مردم و اپراتورها را دچار اختلال نمی‌کند.

او درباره ظرفیت پهنای باند ارائه‌شده به پیام‌رسان‌ها نیز اظهار  کرد: شرکت زیرساخت مطابق با مصوبه مرکز ملی فضای مجازی امکانات و پهنای باند در اختیار پیام‌رسان‌های بومی قرار داده و تاکنون چیزی در این زمینه کم نگذاشته است. اگر این پیام رسان‌ها بیشتر از ظرفیت موجود نیاز داشته باشند، باید آن را به زیرساخت اطلاع دهند تا فضا و پهنای کافی در اختیارشان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت ۵۰ گیگابیت پهنای باند رایگان در اختیار هر یک از پیام‌رسان‌ها قرار داده است که تمام این امکانات هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است. در صورتی که به ۸۰ درصد این فضا برسند، می‌توانند تقاضا دهند و ما به آنها فضا می‌دهیم. شبکه تحویل محتوا ( CDN) هم مربوط به زیرساخت نمی‌شود و پیام‌رسان‌ها می‌توانند خودشان این مراکز را ایجاد کنند.

مدیرعامل ارتباطات زیرساخت در پاسخ به میزان کاهش ترافیک مصرفی پس از فیلتر تلگرام گفت: شواهد نشان می‌دهد مصرف پهنای باند از گیت‌وی بین‌الملل پس از فیلترینگ تلگرام کاهش پیدا کرده اما آمار مشخصی در دست نداریم که این کاهش بر چه اساس بوده است و اساسا تحلیل میزان مصرف کاربران نیز در وظایف زیرساخت نیست.

او اظهار کرد: ترانزیت ارتباطات بین‌الملل طی دو سال گذشته از ۲۰۰ گیگابیت به ۱.۵ ترابیت رسیده است. هدف رسیدن به ۳۰ ترابیت ترافیک ترانزیت ارتباطی است که امیدواریم محقق شود.

ایجاد عملیات روانی یک پیام‌رسان به نفع کشور نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این باره در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض یکی از پیام‌رسان‌ها درباره چالش‌های نرم‌افزاری زیرساخت و اپراتورها اظهار کرد: ما در کشور پنج پیام‌رسان داریم و یک پیام‌رسان نداریم. این که یکی از آن‌ها به جای طرح موضوع در جلسات مرتبا بحث را به موضوع عملیات روانی بکشاند، نه به سود آن‌هاست و نه به سود کشور.

محمدجواد آذری جهرمی ادامه داد: وزارت ارتباطات و اپراتورها بنایشان بر همکاری تمام مدت با پیام‌رسان‌هاست و این موضوع به عنوان یک تکلیف مهم ملی پیگیری می‌کند. بنابراین ایجاد عملیات روانی، ذهنیتی ایجاد می‌کند و تاثیر منفی دارد و اگر کسی مشکلی دارد باید با استدلال و استناد پیگیری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: نمی‌شود چهار پیام‌رسان دیگر خوب کار کنند و یک پیام‌رسانی که ادعایی داشته و به آن نرسیده شروع به پروپاگاندا کرده و مسئولیت را به گردن دیگران بیندازد. توصیه ما این است که پیام‌رسان‌ها بدانند ما از آن‌ها حمایت کرده و مشکلات را پیگیری و برطرف می‌کنیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین