کد خبر: ۲۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
عملیات اجرایی احداث یک دهنه پل مشترک میان ایران و ترکمنستان از پایان این هفته در منطقه مرزی اینچه برون استان گلستان آغاز می شود.
سرپرست هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گنبدکاووس روز سه شنبه گفت: نشست مرزبانان ایران و ترکمنستان به همراه کارشناسان راه آهن و امور آب ایران شب گذشته در نقطه صفر مرزی برگزار شد و دو طرف درباره محل احداث این پل مشترک به توافق رسیدند.

سرهنگ ˈعلی احمدزادهˈ افزود: با احداث این پل مرزی این پل مرزی خطوط راه آهن ایران و ترکمنستان به یکدیگر متصل می شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این پل مرزی با 32 متر طول، 16 متر عرض و حدود 4 متر ارتفاع در محل بستر خشک رودخانه مرزی اترک انجام می شود و طرف ترکمنستانی 10 میلیارد ریالی احداث آن را تامین می کند.

سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد درباره موضوعات کارشناسی چون عرض خطوط راه آهن، میزان تردد قطار و لوکوموتیوها برای حمل بار و امور مربوط به لایروبی و کناره بندی بستر رودخانه اترک وزارتخانه های ذیربط دو کشور تصمیم گیری کنند.

سرپرست هنگ مرزی اترک تاکید کرد: در صورت نیاز به مراجعه کارشناسان پروژه از محل احداث پل مشترک، معاونان مرزبانی دو کشور با بر افراشتن پرچم در علامت مرزی 157 به سرعت مقدمات این بازدید را فراهم می کنند.

موافقتنامه احداث خط راه آهن ترانزیتی ˈایران، ترکمنستان و قزاقستانˈ به طول 960 کیلومتر در سال 86 بین سه کشور امضا و عملیات اجرایی آن در سال 88 آغاز شد. ایران تعهدات خود را درباره این طرح تا فاصله کمتر از 400 متری نقطه مرزی به طور کامل انجام داده است.

این راه آهن ترانزیتی از منطقه ˈژان اوزنˈ قراقزستان آغاز و پس از عبور از ترکمنستان به منطقه اترک در مرز اینچه برون گنبدکاووس می رسد و از آنجا به خط راه آهن گرگان متصل می شود.

اواخر سال گذشته نیز نشست مشترکی بین مقامات ایران و ترکمنستان برای انجام مطالعات احداث پل مشترک در خاک ایران برگزار شد.

پیش از این مقامات راه آهن جمهوری اسلامی از بهره برداری این خط راه آهن تا پایان سال 2014 میلادی خبر داده بودند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین