|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۱۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
رییس فدراسیون فوتبال آلمان نیز اظهار کرد که فیفا باید آزادی مطبوعات را فراهم کند و او مطمئن است که فیفا از نفوذ خود استفاده خواهد کرد تا خبرنگار آلمانی بتواند جام جهانی روسیه را پوشش دهد.
 مسئولان آلمانی از فیفا درخواست کردند تا در مساله داده نشدن ویزا از سوی روسیه به خبرنگاران حوزه دوپینگ دخالت کند. دیروز (شنبه) اعلام شد که یک خبرنگار آلمانی نتوانسته است برای پوشش جام جهانی فوتبال، ویزا دریافت کند.

به نقل از AP، رییس کمیته‌ ورزش پارلمان آلمان اعلام کرد که داده نشدن ویزای روسیه به خبرنگار آلمانی تنها ناعادلانه نیست بلکه یک فاجعه است. او در ادامه‌ افزود که منتظر است ببیند اینفانتینو به این اتفاق چه واکنشی نشان می‌دهد.

رییس فدراسیون فوتبال آلمان نیز اظهار کرد که فیفا باید آزادی مطبوعات را فراهم کند و او مطمئن است که فیفا از نفوذ خود استفاده خواهد کرد تا خبرنگار آلمانی بتواند  جام جهانی روسیه را پوشش دهد.

آخو سپت، خبرنگار آلمانی شبکه ARD جزو خبرنگارانی بود که در زمینه دوپینگ روسیه بررسی‌هایی انجام داد. شبکه ARD  مستندی  درباره دوپینگ سیستماتیک در روسیه منتشر کرده بود.

فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: به صورت کلی آزادی مطبوعات برای فیفا بسیار اهمیت دارد. ما همیشه سعی می‌کنیم که نمایندگان رسانه‌ها بتوانند در بهترین شرایط ممکن مسابقات فیفا را گزارش کنند.

ویزای خبرنگار آلمانی به دلیل این که نام او در لیست "عناصر نامطلوب" روسیه بود، صادر نشده است.

رییس کمیته‌ ورزش پارلمان آلمان اعلام کرده است که این مساله باعث می‌شود که وزرای آلمانی از جام جهانی فاصله بگیرند.

این اتفاق در حالی است که آنگلا مرکل قرار است به زودی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین