|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۱۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
به سبب وزش باد شدید و تشکیل گردوخاک غلیظ در شمال عربستان و جنوب عراق و انتقال آن به کشور، امروز در مناطقی از جنوب‌غرب، غرب و جنوب کشور کاهش کیفیت هوا و دید افقی را شاهدیم، همچنین روز یکشنبه در هرمزگان و جنوب‌شرق کشور شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.
 بر اساس آخرین مدل‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده سامانه بارشی همچنان در کشور فعال است.

فردا عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور و در بخش‌هایی از جنوب‌شرق کشور خواهد بود که در این مناطق رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌‌شود.

شدت بارش‌ها روز یکشنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین ارتفاعات مرکزی اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهد بود.

روز دوشنبه تمرکز و عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به سبب وزش باد شدید و تشکیل گردوخاک غلیظ در شمال عربستان و جنوب عراق و انتقال آن به کشور امروز در مناطقی از جنوب‌غرب، غرب و جنوب کشور کاهش کیفیت هوا و دید افقی را شاهدیم. همچنین روز یکشنبه در هرمزگان و جنوب‌شرق کشور شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

روز دوشنبه همچنان در مناطق شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

روز یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.
آسمان تهران فردا نیمه‌ابری برخی ساعات ابری، رگبار و رعدوبرق و وزش باد گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 23 و 13 درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 14 اردیبهشت ماه سال جاری 132.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 193.9 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 31.6 درصد کمتر از سال گذشته است.بیشترین میزان بارش در هفته سی و دوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهدشت استان لرستان به میزان 60 میلی‌متر بود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین