|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۱۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
رایگان کردن سیستم حمل و نقل عمومی برای کاهش اشتیاق مردم به استفاده از اتومبیل‌های شخصی، راهکار جدی دولت آلمان برای جلوگیری از آلودگی هوا است.
 رایگان کردن سیستم حمل و نقل عمومی برای کاهش اشتیاق مردم به استفاده از اتومبیل‌های شخصی، راهکار جدی دولت آلمان برای جلوگیری از آلودگی هوا است.

به گزارش ایسنا بسیاری از شهروندان آلمانی در حال حاضر میل شدیدی به خرید اتومبیل‌های الکتریکی دارند و همین روند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند دی اکسید کربن و نیتروژن را کاهش داده است. با این حال به منظور تحقق استانداردهای اتحادیه اروپا در شهرهای کوچکی مانند بن، هسن، روتلینگن، مانهایم و هرنبرگ که در جنوب اشتوتگارت واقع شده، سیستم حمل و نقل عمومی رایگان خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر بن نیز اعلام کرده که قرار است اتوبوس‌ها و تاکسی‌های الکتریکی جایگزین انواع دیزلی آن‌ها شود.

آلمان تاکنون تلاش‌های متعددی برای کاهش آلودکی هوا و انتشار کربن کرده است. این کشور در حال حاضر به بزرگترین توربین بادی جهان مجهز است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ قطارهای هیدروژنی را نیز احداث کند؛ همان طور که سال ۲۰۱۷ میلادی نیز اولین قطار هیدروژنی در این کشور و در شهر زالتسگیتر رونمایی شد.

این قطار با انرژی الکتریسیته‌ای که از واکنش هیدروژن با اکسیژن موجود در هوا تولید می‌شود، حرکت می‌کند. حداکثر سرعت حرکت قطار هیدروژنی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند مسافت هزار کیلومتری را با یک بار شارژ شدن بپیماید.

هم اکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون دستگاه خودروی دیزلی در کشورهای اروپایی وجود دارد و تردد می کنند. این عدد حدودا دو برابر تعداد خودروهای دیزلی در سایر کشورهای جهان است.

گرایش اتحادیه اروپا به سوی خودروهای دیزلی به جای سوخت بنزین یک انتخاب استراتژیک بود چراکه اروپایی‌ها بر این باور بودند که میزان انتشار گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن این خودروها بسیار کمتر خواهد بود اما چیزی که به آن توجه زیادی نشده است، گاز خطرناکی به نام نیتروژن دی اکسید بود. خودروهای دیزلی، دی اکسید کربن کمتری تولید می‌کنند اما در عوض، نیتروژن دی اکسید بیشتری تولید و منتشر می کنند این در حالیست که استنشاق این گاز در هوا، عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ زودرس است.

به گزارش شهرنوشت به نقل از گاردین با این حال کشور آلمان برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای نیاز دارد که ۱.۲ تریلیون دلار هزینه صرف کند و آزمون حمل و نقل عمومی رایگان می‌تواند گام مهمی در این زمینه تلقی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین