|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۱۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹
فرقی نمی کند تهران و شهرستان. همه جا کار کردم و چیزی که برای من مهم است و عشق و علاقه ای که به آن دارم و برایم جا فرقی ندارد. هر جا باشم با تمام وجود کار می کنم. شرایط کاری که برایم وجود دارد برایم اهمیت دارد. شرایط کار در هر باشگاهی که مهیا باشد فرقی نمی‌کند که کجا باشد.
 سرمربی سابق تراکتورسازی بعد از نیم فصل دوری از فوتبال اکنون خود را مهیای لیگ هجدهم و بازگشت به نیمکت مربیگری می‌کند.

یحیی گل محمدی، با حضوری موفق روی نیمکت نفت تهران، پرسپولیس و در نهایت ذوب آهن، روزهای پرحاشیه‌ای را در تبریز پشت سر گذاشت و عمر مربیگری‌اش در تراکتورسازی بعد از نیم فصل پایان یافت. او اکنون بعد از نزدیک به نیم فصل استراحت و دوری از فوتبال پیشنهادات خود را مورد بررسی قرار می‌دهد و امیدوار است اینبار با شرایطی متفاوت پا به لیگ برتر بگذارد. گل محمدی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" در خصوص اتفاقات چند وقت اخیر و مسائل مربوط به خود صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

 
*کاملا غیرمنتظره است که سرمربی قهرمان چند وقت اخیر جام حذفی که در لیگ برتر هم نتایج خوبی گرفته، در سکوت خبری و بدون تیم به کارش ادامه می‌دهد.
من هستم و این روزها در تهران به سر می‌برم و البته چندان هم در سکوت نبودیم و با چند تیم در حال مذاکره هستیم تا فصل آینده را استارت بزنیم.


چه شد که در تراکتورسازی شرایط آنطور که پیش بینی می‌کردید جلو نرفت و در نهایت منجر به قطع همکاری‌تان شد؟
خب من تراکتورسازی را کاملا با قلبم انتخاب کردم. وقتی به این تیم رفتم که همه می‌گفتند این ریسک بزرگی است و همه از مشکلات آن باخبر بودند. مشکلات زیادی داشتیم و علیرغم تمامی ناامیدی‌ها از بیرون ما کارمان را با قدرت و جدیت دنبال می‌کردیم و به هدف‌مان ایمان داشتیم. محرومیت از نقل و انتقالات و نداشتن مهره‌های کلیدی و مصدومیت و... را با امید پشت سر می‌گذاشتیم و در نیم فصل اول 21 امتیاز کسب کردیم. در نیم فصل دوم چند بازیکن خوب جذب کردیم و اما نتایج در ادامه به شکلی پیش رفت که همکاری ادامه پیدا نکرد.


*البته بعد از رفتن شما به نظر می‌رسید خیلی‌ها از این جدایی خوشحال بودند و با پست‌ها و گفتگوهای خود نیز علنا این موضوع را اعلام می‌کردند.

نه اینطور که می‌گویید هم نبود. به هرحال دو سه بازیکن بودند که با توجه به شرایط و اینکه به آنها بازی نمی‌رسید شاید این شکلی واکنش نشان دادند اما اینکه کل تیم و ... از این جدایی خوشحال باشند و واکنش نشان دهند نبود. من هنوز هم شاید با بیش از 95 درصد اعضای تیم و بازیکنان در ارتباط باشم و هیچ مشکلی وجود ندارد. گفتم که طبیعی است که این وسط هم یکی دو نفر با توجه به شرایط ناراضی باشند.

*خودتان هم گفتید که خیلی‌ها زمانی که پیشنهاد تراکتورسازی شد از خطرات احتمالی این قرارداد با توجه به محرومیت باشگاه و انتظاراتی که وجود دارند گفتند. اگر بخواهید به عقب برگردید باز این انتخاب را خواهید داشت و آیا از آن احساس پشیمانی نمی‌کنید؟
نه، اصلا و ابدا. واقعا از انتخابی که داشتم اصلا ناراحت نیستم. مربیگری در تیمی بزرگی مثل تراکتور برای هر مربی می‌تواند افتخار باشد. با تمام وجود کار کردم و کارمان هم خوب پیشرفت می‌رفت و حالا اتفاقات حاشیه ای افتاد که باعث جدایی شد. هیچ وقت پشیمان نیستم. تراکتور با هواداران پرشورش همیشه جذابیت خاص خودش را دارد و هیچ وقت پشیمان نمی‌شوم. تا جایی که توانستیم کار کردیم حالا در بحث نتیجه گیری دچار مشکلاتی شدیم. فرصت برای تغییرات زیاد نداشتیم و این کارمان را سخت کرد. نتوانستیم بازیکن بگیریم و دست و بال مان کاملا بسته بود. اما همیشه تراکتورسازی در قلب من جا دارد و برای آن احترام قائلم و از این انتخاب هیچ زمانی پشیمان نخواهم شد.


*حالا برای فصل آینده تصمیم‌تان چیست؟ تیمی در شهرستان یا تهران؟
فرقی نمی کند تهران و شهرستان. همه جا کار کردم و چیزی که برای من مهم است و عشق و علاقه ای که به آن دارم و برایم جا فرقی ندارد. هر جا باشم با تمام وجود کار می کنم. شرایط کاری که برایم وجود دارد برایم اهمیت دارد. شرایط کار در هر باشگاهی که مهیا باشد فرقی نمی‌کند که کجا باشد.


*اینکه گفته می‌شود با سپیدرود نیز توافقاتی داشتید درست است؟
صحبت کوتاهی دو هفته پیش و با مدیرعامل قبلی باشگاه صحبت داشتیم. من گفتم که با آقای کریمی صحبت کنید و به توافق برسید و حرفه ای نبود که با قراردادی که دو سال دیگر با آنها دارند بخواهم با باشگاه سپیدرود صحبت کنم. حالا هم که مدیرعامل تغییر کرده و هیچ صحبت جدیدی نشده است.


*درخواستی که برای حضور در تیم آینده دارید چه خواهد بود و آیا به تیمی می‌روید که برای جام بجنگد و اتفاقات گذشته را از ذهن پاک کنید یا اصول و فلسفه دیگری را دنبال خواهید کرد؟
من هر جا بروم دوست دارم جوانگرایی وجود داشته باشد. تیمی بسازیم که چند سال برای جذب بازیکن مشکل نداشته باشند. مثل ذوب آهن، نفت تهران و حتی تراکتورسازی. هر جا رفتم از خودم یادگاری های خوبی بگذارم. همیشه فلسفه کاری من بوده و خیلی هستند که می آیند هزینه می کنند و بازیکنان گرانقیمت می گیرند و بازیکنان جوان زیر سایه قرار می گیرند. فصل که تمام می شود باشگاه باز باید به دنبال به بازیکن باشد. من همیشه دوست داشتم تعهد به کارم را اینقدر دوست دارم در راستای آن حضور جوانان و فراهم کردن امکانات برایم خیلی اهمیت داشته است.


*اینکه گفته می‌شود با تیم امید هم مذاکره داشتید صحت دارد و به نظرتان با حضور کرانچار این تیم به موفقیت خواهد رسید؟
با من صحبتی درباره تیم امید نکرده بودند. پیشنهادی آقای محصص چند وقت پیش کرده بودند و بعد از آن خبری نشد. انتظارات از تیم امید زیاد است و چندین سال است که تیم امیدمان راهی المپیک نشده و همه از وزارت ورزش، فدراسیون و کمیته المپیک کمک کنند تا به المپیک راه پیدا کند. هرکس روی نیمکت این تیم حاضر شده باید برنامه ریزی خوبی با کارلوس کی‌روش داشته باشیم تا این تیم موفق باشد.


*پرسپولیس دوشنبه بازی سختی با الجزیره امارات با توجه به شکست در بازی رفت خواهد داشت و شما با این نظریه که این تیم نسبت به گذشته افت کرده موافق هستید؟
بالاخره هر تیمی ممکن است در دوره زمانی افتی داشته باشد. حالا ممکن است این افت در نیم فصل یا اواسط و یا حتی در آخر فصل شکل گیرد. نتایجی که پرسپولیس گرفته نشانی از ضعف تیم ندارد. آنها بار دیگر به قهرمانی رسیده‌اند و در لیگ قهرمانان هم با صدرنشینی راهی مرحله بعدی شدند. به نظرم مقابل الجزیره هم غافلگیر شدند ولی مطمئنا نمی توان از پرسپولیس ناامید شد. نتیجه‌ای که در زمین حریف گرفتند یک نتیجه قابل جبران است. وقتی الجزیره در استادیوم آزادی و مقابل 90 هزار تماشاگر قرار گیرد مسملا کارایی‌اش را از دست می‌دهد و پرسپولیس می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند.


*در خصوص استقلال نظرتان چیست؟ آنها نیز مقابل تیم سابق‌تان با یک گل در بازی رفت شکست خوردند و به نظرتان شرایط برای بازی در آزادی به چه شکل خواهد بود؟
بازی را ندیدم و نمی‌توانم درباره مسائل فنی صحبت کنم. ذوب آهن اما نتیجه خوبی گرفت و مهم بود که در زمین خودش گل نخورد. استقلال هم اما در بازی برگشت و مقابل هوادارانش می‌تواند بازی خوبی ارائه دهد. بازی حساس و نزدیکی است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید تا پایان صبر کرد و دید چه اتفاقی می‌افتد. اما مسلما بازی جذابی خواهد بود. ذوب مسلما در بازی برگشت بیشتر تلاش خود را در کار دفاعی صورت خواهد داد و چشم به ضدحملات خواهد دوخت و استقلال نیز به دنبال سود بردن از فرصت‌هایش در آزادی و با حمایت هوادارانش است.


*و در پایان نظرتان درباره صعود نساجی. تیمی که خودتان سابقه همکاری با آنها را دارید.
من فکر می‌کنم اتفاق خوشایندی برای لیگ هجدهم افتاد که حضور دو تیم پرطرفدار است. یکی از آنها نساجی که من خودم آنجا کار کردم که هواداران پرشور و متعصب و عاشق دارد. برای مردم قائمشهر خیلی خوشحالم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. از همین الان باید برنامه‌ریزی کنند که حاصل زحمات آنها بعد از 20 و اندی سال به هدر نرود و نتایج خوبی در لیگ برتر بگیرند و جایگاه و سهمیه خود را حفظ کنند و فوتبال ما به حضور چنین تیم‌های پرطرفداری نیاز دارد.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین