|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۱۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
نتانیاهو در این ویدئو که در پایان یک نشست اضطراری کابینه امنیتی خود در وزارت دفاع اسرائیل ضبط کرده است افزود که ارتش کشورش «حملات بسیار گسترده ای را علیه هدف‌های ایرانی در سوریه انجام داد».
 نخست وزیر رژیم صهیونیستی با فرافکنی در خصوص حضور ایران در سوریه مدعی عبور تهران از خط قرمز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ «بنیامین نتانیاهو» در یک ویدئو در مورد حملات بامداد پنجشنبه به سوریه گفت که ایران خط قرمز را زیر پا گذاشته بود و پاسخ اسرائیل متناسب با آن انجام شد.

 به نقل از هاآرتص، نتانیاهو در این ویدئو که در پایان یک نشست اضطراری کابینه امنیتی خود در وزارت دفاع اسرائیل ضبط کرده است افزود که ارتش کشورش «حملات بسیار گسترده ای را علیه هدف‌های ایرانی در سوریه انجام داد».

به گفته او، «با آمادگی درست نیروهای اسرائیل، در هر دو زمینه تهاجمی و تدافعی، اقدام ایران شکست خورد و هیچ راکتی به خاک اسرائیل اصابت نکرد».

وی همچنین گفت: «دیروز در این ارتباط پیامی روشن به رژیم (بشار) اسد دادیم که اقدام نظامی اسرائیل، علیه هدف‌های ایرانی در سوریه بود اما اگر ارتش سوریه علیه اسرائیل اقدام کند، ما علیه ارتش سوریه نیز اقدام خواهیم کرد».

نخست وزیر اسرائیل سپس از جامعه جهانی خواست «از تثبیت حضور  ایران در سوریه جلوگیری کند و با اتحاد با اسرائیل بازوان اهریمنی را که در همه جا در حال گسترش است، قطع کند».

بنیامین نتانیاهو در پایان این ویدئو گفت: «کسی که بخواهد به ما لطمه بزند، ما هفت برابر به او لطمه می زنیم و کسی که آماده آسیب زدن به ما می‌شود، ما زودتر برای زدن او اقدام می‌کنیم؛ این کاری است که در گذشته کرده و آن را در آینده نیز خواهیم کرد».

به نوشته مهر؛با وجود سخنان نخست وزیر اسرائیل، از مسائل مطرح شده در نشست کابینه امنیتی اسرائیل در وزارت دفاع تل آویو، گزارشی به رسانه های اسرائیل درز نکرد.

اما در آستانه این نشست، ژنرال ذخیره یوآو گالانت و وزیر مسکن به رسانه‌های اسرائیل گفت که «فرصتی برای اسرائیل به دست آمده تا ایران را از سوریه ریشه کن کند. ما از این فرصت بهره می‌گیریم».

با وجود این، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل، بامداد پنجشنبه گفته بود که در این درگیری جدید، پیروزی قطعی در کار نخواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین