|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۲۱۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰
وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به تحریم های جدید علیه مراکز نظامی این کشور اعلام کرد که واشنگتن با اعمال تحریم های ضدروسی می خواهد ناکامی در حمله موشکی به سوریه را جبران کند.
  وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به تحریم های جدید علیه مراکز نظامی این کشور اعلام کرد که واشنگتن با اعمال تحریم های ضدروسی می خواهد ناکامی در حمله موشکی به سوریه را جبران کند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به اعمال تحریم های جدید ضدروسی ازسوی آمریکا خاطرنشان کرد: ظاهرا روسیه به نقض قانون آمریکایی منع کننده همکاری های نظامی با ایران، کره شمالی و سوریه متهم شده است.

در بیانیه گفته شده است: در واقع تمایل آمریکا برای جبران ناکامی در حمله موشکی به سوریه مطرح است که روز 14 ماه آوریل(25 فروردین ماه) با همکاری انگلیس و فرانسه و برخلاف قوانین بین المللی صورت گرفت.

در ادامه بیانیه آمده است: گنجاندن مراکز نظامی روسیه همچون مرکز آموزش پدافند هوایی گتچین و آکادمی نظامی فضایی موژایسک و هنگ موشک های پدافند هوایی روسیه در فهرست جدید تحریم های ضدروسی آمریکا، بیانگر این واقعیت است.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: چنین به نظر می رسد که آمریکا بخاطر اینکه این مراکز نظامی روسیه، پرسنل واحدهای پدافند هوایی سوریه را خوب آموزش داده اند، از سوی واشنگتن تحریم شده اند.

«جالب توجه است که اداره تجسسی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و شرکت تسلیحاتی روس آبارون اکسپورت جزو مراکز نظامی هستند که از طرف آمریکا قبلا تحریم شده اند و واشنگتن این موضوع را از یاد برده است»

وزارت امورخارجه روسیه در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: واشنگتن از این تصور واهی نمی تواند رهایی یابد که با فشارهای اقتصادی و نظامی نمی تواند روسیه را در از دفاع از منافع خود و حمایت از شرکایش منصرف کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه)، 25 فروردین ماه امسال دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، بیش از دو سوم موشک های شلیک شده به سوریه توسط واحدهای پدافند هوایی سوریه رهگیری و نابود شدند.

وزارت دفاع روسیه امروز نیز اعلام کرد: بیش از نیمی از موشک های اسراییلی (رژیم صهیونیستی) که دیشب به سوریه پرتاب شده بود با آتش پدافند هوایی این کشور رهگیری و نابود شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین