|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۱۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
هشتگ 'تمام' (T A M A M) پاسخ ترک ها به رییس جمهوری ترکیه پس از این جمله وی در پارلمان که گفت اگر مردم بگویند 'تمام' از قدرت کنارگیری می کنم؛ به یک ترند جهانی تبدیل شد.
 هشتگ 'تمام' (T A M A M) پاسخ ترک ها به رییس جمهوری ترکیه پس از این جمله وی در پارلمان که گفت اگر مردم بگویند 'تمام' از قدرت کنارگیری می کنم؛ به یک ترند جهانی تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، ترکیه‌ای ها در پاسخ به سخنان رجب طیب اردوغان در پارلمان ترکیه که گفته است اگر مردم من را نخواهند و بگویند دیگر کافی است کنار خواهم رفت هشتگ 'تمام' را در فضای مجازی داغ کردند و این هشتگ بلافاصله پس از سخنان دونالد ترامپ و حاشیه های بدعهدی و خروج رییس جمهوری آمریکا از برجام به یکی از داغ ترین هشتگ های فضای مجازی و رسانه ای تبدیل شده است.

اردوغان پیش تر بارها برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه را رد کرده بود، اما ناگهان پس از نشست مشترک با دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه، از برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و مجلس این کشور در تاریخ 24 ژوئن سال جاری میلادی (سوم تیر 1397) خبر داد و بسیاری از ناظران این رویکرد سیاسی را یکی از شیوه های وی برای افزایش شانس پیروزی خود در انتخابات ارزیابی کردند.

در حالی که شورای عالی انتخابات ترکیه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری کنونی و رهبر حزب عدالت و توسعه، تمل کاراملااوغلو رهبر حزب سعادت، محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق، دوغو پرینچک رهبر حزب وطن، صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق و زندانی حزب دمکراتیک خلق ها و مرال آکشنر رهبر حزب نیک را به عنوان 6 نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی می کند از سوی دیگر موج هشتگ 'تمام' ترک ها به اردوغان از نارضایتی ملت ترکیه حکایت دارد.

قرار است طی روزهای آینده، سیاست چند دهه آتی کشور رقم بخورد؛ اردوغان نیز به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی رقابت تنگاتنگی را پیش رو دارد و به اعتقاد برخی از تحلیل گران بسیاری از سیاست های وی از جمله برگزاری همه پرسی سال 2016 با هدف افزایش ضریب پیروزی وی در انتخابات برگزار شده است؛ اکنون اردوغان در چنین روزهای تاریخی با موج گسترده ای از اعتراض مردم در قالب هشتگ تمام روبه روست.

همه پرسی سال 2016 ترکیه سبب تغییر قانون اساسی و در نتیجه تغییر سیستم حکومتی از پارلمانی به ریاست جمهوری در این کشور و نهایتا افزایش قدرت رییس جمهوری منتخب خواهد شد.
براساس اخبار رسیده، مردم استانبول سه شنبه شب بلافاصله بعد از اظهارات اردوغان با حمل پلاکاردهای 'تمام' به راهپیمایی در نقاط مختلف این شهر پرداختند و هشتگ TAMAM را در شبکه‌های مجازی به یکی از ترندهای برتر جهان تبدیل کردند و امروز هم با هشتگ 'صبح بخیر تمام' (Günaydın TAMAM) به اعتراض خود ادامه دادند.

رییس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی ضمن انتقاد از عملکرد احزاب مخالف در ترکیه گفت که آنان تنها یک درد دارند و آن هم سرنگونی رجب طیب اردوغان است. از زمان ریاست خود بر شهرداری استانبول تا ریاست بر حزب عدالت و توسعه و نخست‌وزیری و همچنین ریاست جمهوری همواره این ملت ترکیه بود که مرا به این مقام انتخاب کرد. اکنون نیز اگر ملت بگوید 'تمام' کنار خواهم رفت. هر کسی تاکنون در پی سرنگونی غیرقانونی ما برآمده با پاسخ قاطع ملت مواجه شده است. انشاءالله در 24 ژوئن نیز با جواب ملت رو در رو خواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین