|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۲۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
پارلمان جدید لیبی در اولین جلسه خود توانست "عقیله صالح عیسی" را به عنوان رئیس این نهاد انتخاب کند.
به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در جلسه روز گذشته پارلمان لیبی که در شهر طبرق واقع در شرق کشور برگزار شد 160 نماینده از میان 188 تن حضور داشتند.

کمیسیون انتخابات رئیس پارلمان لیبی اعلام کرد که عقیله صالح عیسی پس از اینکه توانست 77 رای را از میان 158 رای اعضای رای دهنده در جلسه پارلمان به دست آورد به عنوان رئیس پارلمان لیبی انتخاب شد.

ابوبکر بعیره، دیگر نامزد انتخاب ریاست پارلمان لیبی در دور نخست انتخابات 57 رای را به دست آورد و عقیله صالح عیسی 46 رای را از آن خود کرد اما در دور دوم رئیس جدید پارلمان لیبی 77 رای را در مقابل 74 رای رقیب خود به دست آورد و هفت رای باطله نیز از سوی نمایندگان داده شد.

این رئیس جدید پارلمان لیبی متولد شهر القبه در شرق لیبی است و در عرصه وکالت فعالیت کرده است و سپس چندین منصب را در دادستانی کل برعهده گرفته است و قبل از ورود به عرصه سیاست قاضی و سپس مشاور بوده است.

نمایندگان نزدیک به جریان‌های اسلام‌گرا که اقلیت را در پارلمان جدید لیبی تشکیل می‌دهند این جلسه را تحریم کردند.

نمایندگان اسلام‌گرا و همپیمانان آن‌ها بر این باور هستند که برگزاری این جلسه در طبرق مغایر با قانون اساسی است و دعوت برای برگزاری این نشست از اختیارات نوری ابوسهمین، رئیس کنگره لیبی است که دوره ریاست وی پایان یافته است اما بیشترین نمایندگان پارلمان بر قانونی بودن برگزاری این جلسه تاکید کردند.

در جلسه پارلمان لیبی نمایندگانی از اتحادیه عرب هیاتی از سازمان ملل در لیبی و سازمان همکاری اسلامی حضور داشتند. پارلمان پیش از انتخاب رئیس خود از طرف‌های درگیر در شهرهای مختلف لیبی خواست تا برای پایان دادن به بحران کشور گفت‌وگوها را آغاز کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین