|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۱۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
دو قلم از این داروها از چند ماه گذشته وارد بازار شده بود و امروز شاهد رونمایی رسمی از این داروها هستیم. سه قلم دیگر نیز شامل داروهای هپاتیت B، هپاتیت C و داروی پیشگیری از ایدز هستند که امروز رونمایی می شوند.
 وزیر بهداشت گفت: هم اکنون 70 درصد ارزش بازار دارویی کشور در اختیار تولیدات داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دکتر قاضی زاده هاشمی در مراسم رونمایی از پنج داروی تولیدی در شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه با اشاره به حمایت جدی دولت و وزارت بهداشت از تولیدات داخلی، اظهار کرد: این سیاست از چهار سال پیش در وزارت بهداشت آغاز و مقرر شده هر دارویی که تولید داخلی دارد، 90 درصد بازار آن دارو در اختیار تولیدات داخلی باشد.

وی افزود: با سیاست های وزارت بهداشت در حال حاضر ماهانه دو داروی جدید تولید داخل روانه بازار می شود و امیدواریم با ادامه این سایست ها وابستگی دارویی کشور به خارج از نظر ریالی به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم 60 درصد ارزش بازار دارویی کشور در اختیار تولیدات داخلی بود که اکنون این میزان به 70 درصد رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت با افتخار از تولیدکنندگان داخلی و افرادی که در بازار جهانی فرصتی برای رقابت ایجاد کنند، حمایت می‌کند.

قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به رونمایی از پنج قلم دارویی جدید تولید شرکت باختر بیوشیمی، گفت: دو قلم از این داروها از چند ماه گذشته وارد بازار شده بود و امروز شاهد رونمایی رسمی از این داروها هستیم. سه قلم دیگر نیز شامل داروهای هپاتیت B، هپاتیت C  و داروی پیشگیری از ایدز هستند که امروز رونمایی می شوند.

وزیر بهداشت افزود: جای خرسندی دارد که داروی پیشگیری از ایدز که کمتر از یک سال از ورود آن به بازار جهانی می گذرد در کشور ما و شرکت باختر بیوشیمی تولید شده و قطعا با توجه به سابقه خوب این شرکت از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است. ضمن اینکه قیمت این دارو یک دهم مشابه خارجی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین