|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۱۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
بقیه دولت های عضو برجام اگر بتوانند در غیاب آمریکا، نقش خود را به خوبی ایفا کنند، می شود بار دیگر برای دنیا ثابت کرد که اداره دنیا بدون آمریکا، راحت تر و روان تر انجام خواهد شد.
 معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: اقدام ترامپ در خروج از یک معاهده بین المللی، بهترین سند در ادعاهای ما که آمریکا را کشوری زورگو و انحصار طلب می دانیم، است.

 اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزرات کشور، صبح امروز(پنج شنبه) در حاشیه همایش «تحزب و توسعه» با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: اقدام ترامپ در خروج از یک معاهده بین المللی، بهترین سند در ادعاهای ما که آمریکا را کشوری زورگو و انحصار طلب می دانیم، است.

وی افزود: ما باید جشن بگیریم و شادی کنیم که آن چیزی که ما در پی آن بودیم، به دست خود دشمن تحقق پیدا کرده و شاید برای ما زمانبر بود که بخواهیم این مساله را اثبات کنیم.

جبارزاده تصریح کرد: عموم عقلای دنیا، رفتار ترامپ را رفتاری غیر حرفه ای، غیر قانونی و غیر اخلاقی تلقی می کنند. آمریکا با این رفتارش به دنیا ثابت کرد که هیچ کشوری نباید به آن اعتماد کند.

وی اضافه کرد: وقتی آمریکایی ها از یک تعهد بین المللی به راحتی خارج می شوند، در آینده هم هیچ ملت و دولتی این اطمینان را نخواهد داشت که با آن ها پای میز مذاکره بنشینند.

جبارزاده تاکید کرد: می شود دنیا را بدون آمریکا هم اداره کرد. آنچه آمریکایی ها تاکنون ادعا داشتند - به عنوان کشوری که باید در اداره همه دنیا اظهار وجود کنند - الان امیدواریم که در بسیاری از بخش ها از جمله برجام، امور بدون حضور آن ها هم به نحو احسن پیش برود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بقیه دولت های عضو برجام اگر بتوانند در غیاب آمریکا، نقش خود را به خوبی ایفا کنند، می شود بار دیگر برای دنیا ثابت کرد که اداره دنیا بدون آمریکا، راحت تر و روان تر انجام خواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین