|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۱۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
وی تمرکزگرایی را موجب پاسخگو نبودن مدیران دانست و تصریح کرد: تمرکزگرایی باعث نارضایتی کارکنان از یک سو و احاطه بیش از حد نیروهای ستادی به مدارس شده است.
 وزیر آموزش و پرورش در دیدار معلمان با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: چالش کمبود نیروی انسانی در۴ سال آینده را می توانیم به فرصت تبدیل کنیم.

 سیدمحمدبطحایی در دیدار جمعی از معلمان با علی لاریجانی در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت یادوخاطره رهبرکبیر انقلاب و استاد مطهری، اظهار کرد: آموزش و پرورش دولت دوازدهم تلاش می کند مفاد سند تحول بنیادین را که موردتأکید رهبر معظم انقلاب است، عملیاتی کند.

وی افزود: سند تحول بنیادین هرچند ممکن است دارای نقص‌هایی هم باشد، اما در بین اسناد بالادستی بهترین است که نقشه راه و مسیر تحول را برای ما مشخص کرده است.

بطحایی از آماده شدن ۴ زیرنظام از مجموع ۶ زیرنظام سند تحول خبرداد و افزود: تا یک ماه آینده، دو زیرنظام باقی مانده جهت تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می شود.

وی ادامه داد: بستر لازم برای یک جهش بسیار امیدوارکننده در آموزش و پرورش دولت دوازدهم آماده شده است.

وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی کمبود ۸۰ هزار معلم در مهر ۹۷ خبرداد و افزود: تا ۴ سال آینده در بهترین حالت خوش بینانه ۳۵۰ هزار معلم کمبود داریم و این چالشی است که اگر مواجهه منطقی با آن داشته باشیم، می توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم و بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تمرکز شدید در آموزش و پرورش را یکی از چالش ها برشمرد و خاطرنشان کرد: تمرکزگرایی در آموزش و پرورش خلّاقیت را در مدارس از بین برد و به مدیر به عنوان فردی فاقد اختیار نگاه شد، البته ما گام هایی را برای حل این مشکل برداشته ایم.

وی تمرکزگرایی را موجب پاسخگو نبودن مدیران دانست و تصریح کرد: تمرکزگرایی باعث نارضایتی کارکنان از یک سو و احاطه بیش از حد نیروهای ستادی به مدارس شده است.

بطحایی در پایان از همکاری های مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح های آموزش و پرورش تقدیر کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین