|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۲۱۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
وزیر خارجه انگلیس خطاب به آمریکایی‌ها گفت: حالا خودتان بروید و با ایرانی‌ها مذاکره کنید.
 وزیر خارجه انگلیس خطاب به آمریکایی‌ها گفت: حالا خودتان بروید و با ایرانی‌ها مذاکره کنید.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون ضمن انتقاد از ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران از وی خواست از این پس خودش با ایرانی‌ها مذاکره کند. وی گفت: بریتانیا هر طور شده از منافع خود در رابطه با ایران دفاع خواهد کرد و هیچگاه برجام را ترک نخواهد کرد.

جانسون همچنین آمریکا را متهم به نابودی برجام کرد و گفت: حالا اگر راهبرد جدیدی دارید بروید و با ایرانی‌ها مذاکره کنید؛ مسئولیت خروج یکجانبه از برجام برعهده آمریکا است و حالا این کشور است که باید در رابطه با ایران به دنبال استراتژی و چاره جدیدی برای چالش‌های منطقه خاورمیانه باشد؛ به هرحال لندن به فکر منافع خود است و از برجام حمایت خواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس گفت: رییس‌جمهور ترامپ خودش دیشب گفت در رابطه با ایران در پی راه‌حل جدیدی است؛ ما منتظریم تا راه‌حل جدید او را ببینیم؛ ما مشکلی با راهبرد جدید ترامپ در مورد ایران نداریم اما باید بدانیم که بدون برجام، این راه‌حل چه خواهد بود؟

جانسون در پاسخ به سوالی درمورد وضعیت شرکت‌های انگلیسی که در تجارت با ایران هستند تاکید کرد لندن از آنها حمایت خواهد کرد. وی تاکید کرد: تا وقتی که ایران به برجام متعهد است لندن هم پای این قرارداد ایستاده و قصد ندارد از آن کناره رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین