|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۱۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
روزنامه فرانسوی لیبراسیون روز چهارشنبه در مقاله ای به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران اشاره کرد و نوشت که ترامپ هیچ ارزشی برای تلاش مقام های اروپایی قائل نشد.
 روزنامه فرانسوی لیبراسیون روز چهارشنبه در مقاله ای به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران اشاره کرد و نوشت که ترامپ هیچ ارزشی برای تلاش مقام های اروپایی قائل نشد.

به گزارش ایرنا ، لیبراسیون افزود: ' نه آغوش کشیدن های گرم مکرون و نه تلاش های سرد مرکل و نه درخواست های جانسون از رئیس جمهوری آمریکا که به او گفته بود به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نکشد، هیچ یک کارساز نبود و در واقع ترامپ هیچ ارزشی برای متحدان اروپایی خود قائل نشد. رئیس جمهوری آمریکا بدون آنکه توجه ای به خواست رفقای اروپایی خود کند، به مکرون گفته بود که استاد شطرنج بین المللی است.'

نشریه فرانسوی ادامه داد:رئیس جمهوری آمریکا با خروج از توافق هسته ای ایران و توافقنامه آب و هوایی پاریس، به نوعی علاقه مند است تا به متحدان خارجی خود ضربه شصت نشان دهد.
**اما واقعا چرا وی چنین می کند؟

لیبراسیون نوشت:حقیقت فقط در یک جمله است. ترامپ می خواهد به قیمت انتقام جویی از اوباما و به خطر انداختن منافع اقتصادی و ژئوپلیتیکی کشورش و بقیه جهان، به وعده های انتخاباتی خود عمل کند.

اما خروج از توافق هسته ای ایران به چه قیمتی؟
نشریه فرانسوی یادآورشد که خروج از توافق هسته‌ای به قیمت خطر بحران سیاسی بی سابقه با متحدان اروپایی. خروج به قیمت خطر یک مناقشه مسلحانه در خاورمیانه بین اسرائیل و ایران، با قربانی شدن سوریه و لبنان و در نهایت خروج به قیمت به خطر افتادن سرمایه گذاری برخی شرکت های اروپایی و حتی آمریکایی .

به عقیده مقاله نویس لیبراسیون، ترامپ با پشت گرمی به اینکه رئیس جمهور قدرتمندترین کشور جهان است، برای هیچ کسی و هیچ کشوری اهمیتی قائل نیست و در واقع همه این جاه طلبی ها را به بهانه حفظ صلح در جهان و خاورمیانه انجام می دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب به وقت کشورمان، با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین