|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۱۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
رای الیوم نوشت: ترامپ صدای شرکای اروپایی خود را برای باقی ماندن در توافق هسته ای نشنید چرا که او تنها صدای بنیامین نتانیاهو، جرد کوشنر دامادش، دیوید فریدمان سفیرش در تل آویو و همقطاران افراط گرا و نژادپرستش جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را که با اسلام و مسلمانان ضدیت دارند، می شنود.
 روزنامه رای الیوم در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای نوشت: رئیس جمهوری آمریکا خواسته رژیم صهیونیستی را عملی کرد و به ابزاری برای تحقق اهداف این رژیم علیه ایران تبدیل شد.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته مسایل عرب در رای الیوم نوشت: ترامپ صدای شرکای اروپایی خود را برای باقی ماندن در توافق هسته ای نشنید چرا که او تنها صدای بنیامین نتانیاهو، جرد کوشنر دامادش، دیوید فریدمان سفیرش در تل آویو و همقطاران افراط گرا و نژادپرستش جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را که با اسلام و مسلمانان ضدیت دارند، می شنود

وی افزود: ترامپ تنها آن چه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می خواهد را عملی کرد و به ابزاری برای تحقق اهداف این رژیم علیه ایران تبدیل شد. گرد آمدن برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دور ترامپ هم برای خالی کردن باقیمانده خزانه آن ها برای پرداخت هزینه جنگ های آمریکا است.

عطوان : آمریکا و متحدان عربش بر طبل جنگ می کوبند، اما مسلمانان واعراب قربانیان جنگی خواهند بود که هزینه هایش را نیز خود تامین می کنند، و زیان کنندگان اصلی خواهند بود.

رای الیوم نوشت: 'اسرائیل' از این جنگ جان سالم به در نمی برد، بلکه همان طور که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان توصیه کرد بهترین راه یهودیان سرزمین های اشغالی برای نجات خود فرار است، زیرا زمانی که آتش جنگ شعله ور شود پناهگاه ها و زرادخانه ها جانشان را نجات نخواهد داد.

عطوان تاکید کرد این ایران نیست که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند، بلکه 'اسرائیل' که سرزمین فلسطین را اشغال کرده و هر روز مردم آن را می کشد و آمریکا که از طرح های نابودگر آن حمایت می کند ، تهدید محسوب می شوند.
منبع: ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین