|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۱۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مجموعه‌ای از آثار هنری هنرمندان معروف متعلق به «دیوید راکفلر» میلیاردر مشهور آمریکایی توسط حراجی کریستیز به فروش می‌رسد.
  به گزارش واشنگتن تایمز، مجموعه‌ای از آثار هنری از «پیکاسو» «مونه» و دیگر هنرمندان معروف متعلق به «دیوید راکفلر» میلیاردر معروف آمریکایی توسط حراجی کریستیز به فروش می‌رسد.



کریستیز اعلام کرده که در فروش روز چهارشنبه، بالغ بر 500 میلیون دلار به دست خواهد آمد که این مبلغ به چندین موسسه خیریه‌ای که دیوید راکفلر و همسرش پگی در زمان حیات به آن‌ها کمک مالی می‌کرده‌اند واگذار می‌شود.

دیوید راکفلر آخرین نوه زنده «جان دی راکفلر» بنیان‌گذار شرکت نفتی «استاندارد اویل» بود که سال گذشته میلادی در 101 سالگی درگذشت. دیوید راکفلر بیش از 50 سال زندگی مشترک با پگی داشت. پگی 21 سال قبل از دیوید و در سال 1996 درگذشت. این زوج مجموعه‌ای بزرگ از آثار هنری، اثاثیه و اشیا‌ء تزیینی بسیار گرانبها را در طول زندگی مشترک گردآوری کرده بودند. آنها بسیاری آثار هنری و اشیاء گرانقیمت را نیز از نسل راکفلر به ارث برده بودند.

حراجی کریستی اعلام کرده که برخی از این آثار هنری می‌تواند رکورد بالاترین قیمت‌ در بخش مجموعه‌های خصوصی را ازآن خود کند.

حراجی فردا بر هنر قرون نوزدهم و بیستم متمرکز بوده و شامل آثاری از «گوگِن» و «ماتیس» خواهد بود. روز پس از آن به حراج آثار آمریکایی شامل آثاری از «ویلِم د کوونینگ» «ادوارد هاپر» و «جان سینگر سارجنت» اختصاص خواهد داشت.

بخش‌های بعدی فروش در حراجی کریستی از این مجموعه بر اثاثیه، سرامیک و چینی‌آلات و دکورهای گرانبها متمرکز خواهد بود. در میان اشیاء به حراج گذاشته شده، یک بشقاب چینی مخصوص دسر متعلق به «ناپلئون» در زمان تبعید هم وجود دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین