|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۱۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
با این کار از یک سو همه جهانیان فهمیدند که حق کجاست و باطل کدام است و از سوی دیگر یکبار دیگر در داخل مشاهده کردیم که اگر می خواهیم سربلند باشیم ، پایدار بمانیم و در برابر طوفانها ایستادگی کنیم، باید روی پای خودبایستیم و به برجام و امثال آن اتکا نکنیم.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اعلام خروج آمریکا برجام اظهار کرد: برجام از ابتدا مطلوب ملت ایران نبود و ملت ایران با بزرگواری آن را پذیرفت.

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح سرمایه انسانی را یکی  از مهمترین ابعاد قدرت کشورها عنوان کرد و گفت:در جمهوری اسلامی ایران براساس مبانی دین اسلام و رهنمودها و تدابیر امام خمینی و رهبری، سرمایه انسانی جایگاه ارزشمندی دارد.

وی افزود: سرمایه انسانی در ابعاد مختلف باید نقش خود را ایفا کند. در همین راستا ما در نیروهای مسلح سرمایه انسانی را سرمایه‌ای اصلی برای انجام ماموریت‌های نیروهای مسلح که دفاع از کشور و منافع جمهوری اسلامی ایران است، می دانیم.

سرلشکر باقری با اشاره به قرار گرفتن انقلاب اسلامی  در 40 سالگی اظهار کرد: در همه مراحل 40 سال گذشته ملت بزرگ ایران در ابعاد دفاعی و امنیتی سرافراز و سربلند مسیر خود را به سمت موفقیت طی کرده و هم اکنون نیز در حال حرکت به سمت قله‌های آرمانی است.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح در شرایطی قرار دارند که ضمن انجام ماموریت‌های و وظایف اصلی خود، این ظرفیت را پیدا کرده‌اند که در ابعادی از اداره امور کشور به حاکمیت و دولت کمک کنند. در این شرایط ماموریت اصلی نیروهای مسلح مورد کم توجهی و غفلت قرار نگرفته بلکه نیروهای مسلح همواره در حال انجام ماموریت اصلی خود برای ایجاد امنیت در کشور هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر امروز در جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش وجود دارد و این امنیت دارای ثبات و پایداری است و ما می تواینم با قاطعیت به دولتمردان خود اعلام کنیم که بدون نگرانی از تجاوزات و تهدیدات، به برنامه ریزی و توسعه ملی بپردازند، به دلیل وجود این قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور است و گرنه در نیت، توان و قصد دشمنان برای تهاجم و تجاوز به این کشور و نظام هیچ تردیدی وجود ندارد.

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: بارها مقامات فعلی کشورهای ظالم جهان اعلام کرده‌اند که قصد تهاجم به ایران را داشته اند اما جرات چنین کاری را پیدا نکرده‌اند. در همین مدت یک سال و اندی که رئیس‌جمهور آمریکا روی کار آمده، وزیر دفاع آنها اذعان دارد که بارها برای آماده شدن برای تهاجم به ایران مورد فشار قرار گرفته، اما این ارتش آنها بوده که بهآن رهبر بی خرد اعلام کرده که تهاجم به ایران به این سادگی‌ها نیست و هزینه و تلفات بی نهایت بالایی دارد و دستاوردی نخواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اظهارات ولیعهد عربستان سعودی درباره حمله نظامی به ایران گفت: در سه ماه قبل این جوان بی‌خردی که در عربستان حاکم شده، به همراه آمریکایی‌ها هرکدام به گردن دیگری می اندازند که به ایران حمله کنند؛ عربستان به آمریکا می گویدکه تو حمله کن و من حمایت می کنم و پول آن را پرداخت می کنم یا اینکه آمریکایی‌ها به آن فرد کوچکتر می گویند تو حمله کن، من پولش را می دهم و اجازه پاسخگویی و توسعه درگیری را نمی دهم و بدین ترتیب هر دو، طرف مقابل را ترغیب به تهاجم می‌کنند.

باقری با اشاره به اقدام دشمنان ایران برای تحت فشار قرار دادن اقتصاد کشور گفت: امروز هنگامی که دشمنان احساس می کنند در صحنه دفاع امکان تهاجم به نظام را ندارند به سمت مسیرهای کم خطری مانند جنگ اقتصادی حرکت می کنند. آنها برای این کار قرارگاهی ایجا کرده اند و چند سالی است که در وزارت خزانه‌داری آمریکا قرارگاه اقتصادی علیه ایران شکل گرفته و در تلاش است با کنترل و نظارت نگذارد حتی یک سنت و دلار به سمت  ایران بیاید و سازوکارهای اقتصاد پایدار با جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد. آنها به دنبال تنگ کردن عرصه برای ملت ایران هستند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام خاطر نشان کرد: با نظامی مواجهیم که حتی در امضای خود در برجام پایدار نماند؛ برجام مطلوب ملت ایران  و آن چیزی نبود که ما آن را بپسندیم اما برای اتمام حجت با جهان ایران با کرامت و بزرگواری  برجام را پذیرفت. اما آن کشور استکباری به امضای خود در برجام نیز پایدار نماند.

وی ادامه داد: با این کار از یک سو همه جهانیان فهمیدند که حق کجاست و باطل کدام است و از سوی دیگر یکبار دیگر در داخل مشاهده کردیم که اگر می خواهیم سربلند باشیم ، پایدار بمانیم و در برابر طوفان‌ها ایستادگی کنیم باید روی پای خود بایستیم و به برجام و امثال آن اتکا نکنیم؛چراکه ملت و سرزمین ایران آنقدر توانمندی دارد که بتواند به عنوان قدرت منطقه‌ای و بعدها به عنوان یکی از نامزدهای یک قدرت جهانی، سر بلند کند.

باقری با تاکید بر اینکه این شرایط منوط تغییر نگاه داخل است اظهار کرد: ابعاد اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده اند باید در عمل مورد عنایت حاکمان ما قرار بگیرد.

وی با طرح این پرسش که آیا ما از توانمندیهای فیزیکی و مادی ایران استفاده کرده‌ایم و از جایگاه بی بدیل ژئوپولوتیک کشور بهره برده‌ایم و می خواهیم باری به هر جهت مانند دولت‌هایی که آنها را به سخره می گیریم که دیگران را می آورند تا کشور آنها را اداره کنند،عمل کنیم؟ اظهار کرد: تجریه دیشب نشان داد که هرچند به طور تاکتیکی برای مدتی به دنبال عده‌ای دیگر راه افتادیم اما راهکار این است که دست به کمر و زانوی خود بزنیم و روی پای خود بایستیم و حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، سرلشکر باقری در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه نیروهای مسلح به طور مستقیم مسئولیتی در بخشهای غیردفاعی ندارند اما براساس قانون همانطور که طی چند دهه اخیر مشاهده کردیم در زمان صلح ظرفیت‌های آنها به کمک دولتها می آید، خاطر نشان کرد: در سال گذشته که با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده بود، نیروهای مسلح فعالیت چشمگیر و تعیین کننده‌ای تحت عنوان آماده سازی جوانان برای ورود به بازار کار انجام دادند. در این زمینه قرارگاه مهارت آموزی با تلاش جهادی نیروهای مسلح آغاز به کار کرد.

وی گفت: در دوره سربازی بسیاری از مفاهیم و ارزشهای کشور از جمله هویت ملی به جوانان کشور منتقل می شود و آنها بسیاری از مفاهیم دیگری که شاید آنها را در گذشته آموخته بودند اما به دلایل اقتضای سن برای آنها جا نیفتاده بود را در این دوره تمرین می کنند. این فرصت فراهم است تا سربازان در کنار فراگیری مسائل مورد نیاز، مهارتی برای آینده خود بیاموزند.

باقری با انتقاد از فرهنگ کار مطرح در جامعه خاطر نشان کرد: در شرایطی هستیم که اگر مردم به صورت دو شیفت نیز کار کنند، بازهم از چشم اندازهای کشور عقب هستیم. باید تلاش شود تا فرهنگ مطلوب کار به جوانان آموزش داده شود و دوره سربازی بهترین زمان برای این کار است. در این دوره سربازان در ایام خدمت خود به فراگیری یک حرفه و تخصص می پردازند و در شرایطی که از خانواده خود دور هستند، به این فکر می کنند که می خواهند در آینده چه کاری انجام دهند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم اتصال حلقه‌های پیش و پس از دوران سربازی و مهارت آموزی گفت: حتما باید میان حلقه‌های مربوطه به دوران سربازی و مهارت آموزی به ویژه حلقه‌های بعد از این دوره اتصال خوبی برقرار شود. در این زمینه مذاکراتی با شش وزارتخانه، سه معاونت و معاون اول رئیس‌جمهوری و همچنین رئیس‌جمهوری داشته‌ایم و امیدواریم که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شود.





منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین