|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶
کد خبر: ۲۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
خانواده جوانی که چهار سال پیش در حادثه ای در یک مراسم عروسی در جهرم،فرزند خود را از دست داده بودند قاتل او را بخشیدند.
خانواده مقتول اقدام بخشایشگرانه خود را به مناسبت عید سعید فطر و به میمنت عیدبندگی و اطاعت خداوند متعال انجام دادند.

در مراسمی که توسط رئیس دادگستری ومسوولان زندان جهرم برگزار شد ، پدر ومادر جوان مقتول مرحوم اکبر شیروانی با اعلام عفو و گذشت خود، چشمان گریان جوانی را که به گفته خود کاری از روی اشتباه انجام داده با اشک شوق همراهی کردند .

پدر مقتول گفت: گذشت بهتر از انتقام است و با این کار همه خوشحال می شوند و انتقام فایده ای ندارد.

قاتل جوان که با چشمان گریان در این جلسه حضور داشت، با ابراز پشیمانی از کار خود بیان کرد: اشتباه و جوانی کردم که این قتل اتفاق افتاد و از کار خود پشیمانم.

وی که دوست بزرگتر خود را به قتل رسانده بود، به جوانان توصیه کرد که با انجام کارهای کودکانه و اشتباه، زندگی خود را تباه نسازند و سعی کنند تا برای خود دوستان مناسب انتخاب کرده و از مراودت با افراد ناباب پرهیز کنند.

این قاتل جوان ادامه داد: پس از آزادی به زندگی بر می گردم و بقیه عمر خود را مدیون خانواده مقتول هستم.

محمد اسمی رییس دادگستری شهرستان جهرم در تشریح این حادثه اظهار داشت : چهارم مرداد ماه سال 89، حوالی ساعت 11 و 30 دقیقه شب در حین اجرای بازی محلی (ترکه بازی ) در یک مراسم عروسی در منطقه حیدرآباد وصادق آباد عموی جوان 21 ساله(قاتل) در جریان بازی درگیر شد که جوان قاتل با چاقو به گردن دوست خود(مقتول) ضربه زد که تا قبل از رسیدن به بیمارستان جا ن خود را از دست داد.

وی افزود:از آن تاریخ تاکنون قاتل در زندان به سر می برد ودر طول این مدت بارها افراد مختلف و مسئولان برای جلب رضایت خانواده مقتول اقدام کرده بودند که هم اکنون پس از گذشت چهار سال پدر ومادر مقتول با فداکاری نسبت به گذشت و بخشش قاتل فرزندشان که یک جوان 25 ساله می باشد اقدام کردند.

وی با اشاره به عفو و گذشت خانواده مقتول نسبت به قاتل جوان گفت: البته وی نسبت به قصاص مورد بخشش قرار گرفته و جنبه تعزیری قتل به قوت خود باقی است وپس گذراندن دوران محکومیت آزاد خواهد شد.

رییس دادگستری جهرم با اشاره به وجود آیات و روایات بسیار در رابطه با عفو و گذشت، به صراحت قرآن کریم در این زمینه اشاره و بیان کرد: امام علی (ع) عفو و بخشش را تاج خوبی ها عنوان کرده اند و در سخن دیگری از مولای متقیان، عفو از جمله اموری است که صواب آن قابل محاسبه نیست.

وی بیان کرد : این کار زیبا و خداپسندانه خانواده اولیای دم، قطعاً از سوی خداوند متعال بدون ثواب نخواهد بود وثواب این عمل خداپسندانه به خاطر نجات یک فرد از مرگ نصیب خانواده مقتول خواهد شد.

رییس حوزه قضایی شهرستان جهرم گفت:درتحقیقات به این نتیجه رسیدیم که اینگونه مجرم ها وقتی به آغوش خانواده باز می گردند دیگر مرتکب جرم نمی شوند، لذا به جوانان توصیه می کنیم که در کارهاشان خدا را در نظر گرفته و با صبر و گذشت، آستانه تحمل خود را بالا برده و ا ز این مسئله که یک نوع نجربه برای جامعه است عبرت بگیرند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین