|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: وضع ارزي كشور خوب است و بنا به اعلام صندوق بين المللي پول ذخاير ارزي ايران از ۹۵ ميليارد دلار به ۱۰۸ ميليارد دلار افزايش يافته است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: وضع ارزي كشور خوب است و بنا به اعلام صندوق بين المللي پول ذخاير ارزي ايران از ۹۵ ميليارد دلار به ۱۰۸ ميليارد دلار افزايش يافته است.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه كشور،  محمدباقر نوبخت  روز سه‌شنبه در جلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان اصفهان گفت: از اول تا ۱۵ ارديبهشت توانستيم چهار ميليارد و ۶۵۰ ميليون دلار ثبت سفارش براي كالاهاي اساسي، دارو، لوكس و غيرضروري داشته باشيم و تراز تجاري كشور در فروردين امسال ۶۰۰ ميليون دلار مثبت بود.

وي تاكيد كرد: هدف مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي در برنامه ششم كشور، رشد اقتصادي است كه بايد براي رسيدن به اين هدف شرايط سرمايه‌گذاري فراهم شود تا آثار آن را در توليد ملي و اشتغال مشاهده كنيم.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان كرد: بر اين اساس در سال گذشته و امسال از دومسير سرمايه‌گذاري ترسيم شده كه يكي از طريق استفاده از امكانات غيردولتي و ديگري استفاده از اعتبارات دولتي است.
دكتر نوبخت افزود: در بخش استفاده از امكانات غيردولتي، بانك‌ها بايد وارد عمل شوند و سرمايه لازم را در اختيار واحدهاي توليدي و صنعتي نيازمند به سرمايه در گردش قرار دهند كه اين كار در سال گذشته در قالب تسهيلات رفع موانع توليد صورت گرفت.

وي تصريح كرد: بانك‌ها در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان تسهيلات به بيش از ۲۶ هزار واحد صنعتي و توليدي كوچك و متوسط از مجموع ۸۰ هزار واحد پرداخت كردند.

رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: مسير دوم براي سرمايه‌گذاري، استفاده از اعتبارات دولتي است كه خزانه بايد وارد عمل شود و به اين منظور سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان از رديف تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي براي طرح‌ها اختصاص يافت.

وي همچنين به اختصاص يكهزار و ۲۰۰ ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني در سال گذشته اشاره كرد و گفت: صندوق توسعه ملي ۶ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان براي احياي ۵۵۰ هزار هكتار از زمين‌هاي خوزستان و ايلام در اختيار دولت قرار داد.
دكتر نوبخت با اشاره به موضوع مهار آب‌هاي مرزي گفت: رهبر معظم انقلاب براي مديريت منابع آب با برداشت هشت ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي به ازاي هر سال ۲ ميليارد دلار موافقت كردند.

وي همچنين با اشاره به آخرين وضعيت بازار كار يادآوري كرد: ۷۹۷ هزار نفر از مجموع سه ميليون و ۲۰۰ هزار نفر جوياي كار در سال گذشته وارد بازار كار شدند.

وي به كاهش نرخ بيكاري از ۱۲,۴ درصد به ۱۲.۱ درصد اشاره كرد و گفت: ميزان اشتغال در سال جديد افزايش مي‌يابد زيرا ميزان تسهيلات بانكي از ۱۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان به ۷۳ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان افزايش يافته است.

معاون رييس‌جمهور در ادامه به برنامه‌ريزي براي نوسازي و بازسازي ۱۰۰ هزار واحد مسكن در بافت فرسوده شهري و روستايي در سالجاري اشاره كرد و گفت: با اين اقدام ۲۴۰ هزار فرصت شغلي در كشور ايجاد مي شود.

دكتر نوبخت همچنين نوسازي ناوگان حمل و نقل درون و برون شهري كشور را از ديگر اقدامات سالجاري دولت برشمرد و گفت: در اين راستا نير فرصت‌هاي شغلي بسياري ايجاد مي‌شود.

وي يادآوري كرد: پيش‌بيني ما در سالجاري براي ارتقا و اتمام طرح‌هاي عمراني با مشاركت بخش خصوصي، ١٢۶ هزار ميليارد تومان است.

رئييس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به سخنان رييس جمهوري آمريكا براي خروج از
برجا

م گفت: ما براي هر اتفاقي آماده هستيم و از پيش براي آن برنامه‌ريزي و پيش‌بيني بودجه كرده‌ايم.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور به همراه وزير علوم، تحقيقات و فناوري صبح سه‌شنبه به منظور افتتاح چند طرح دانشگاهي، ديدار با مسئولان استان و دانشگاه هاي اصفهان و مديران شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان همچنين حضور در مراسم چهلمين سال تاسيس دانشگاه صنعتي اصفهان وارد اين شهر شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین