|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳
کد خبر: ۲۱۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
رئیس دادگاه انقلاب تهران، حمله تروریستی داعشی‌های تحت حمایت عربستان و آمریکا را بیانگر نکات مهمی دانست از جمله اینکه برای داعشی‌ها هیچ چیز کشتن مهم نیست و تصریح کرد: این حمله تروریستی نشان داد که داعش به هیچ کس رحم نمی‌کند و هر کس که در مسیر آن قرار گیرد، از بین خواهد برد.
 رییس دادگاه انقلاب تهران ضمن تشریح ابعاد جدید پرونده حمله تروریستی داعش به مجلس گفت: داعشی‌های دستگیر شده افرادی هستند که در گروه‌های تروریستی نقش داشتند و در سوریه و عراق سازماندهی و ساماندهی شده‌اند.

موسی غضنفرآبادی پس از بازدید از مسیر تروریستی داعشی‌های مهاجم به مجلس شورای اسلامی، گفت: در جریان بررسی پرونده حمله تروریستی داعشی‌ها به مجلس، قضات پرونده درخواست داشتند مسیر را از نزدیک مشاهده کنند و به همین دلیل امروز به همراه قضات پرونده در محل حادثه حاضر شده‌ایم.

رئیس دادگاه انقلاب تهران، حمله تروریستی داعشی‌های تحت حمایت عربستان و آمریکا را بیانگر نکات مهمی دانست از جمله اینکه برای داعشی‌ها هیچ چیز کشتن مهم نیست و تصریح کرد: این حمله تروریستی نشان داد که داعش به هیچ کس رحم نمی‌کند و هر کس که در مسیر آن قرار گیرد، از بین خواهد برد.

وی هدف اصلی حمله تروریستی داعش را ساختمان پارلمان عنوان و اضافه کرد: البته این حمله بسیار شتاب‌زده و جاهلانه انجام شد و در نهایت به هدف خود که ورود به ساختمان اصلی پارلمان بود، نرسید.

**اقدام تیم حفاظت مجلس جای تقدیر دارد

وی ضمن تقدیر و تشکر از تیم حفاظت مجلس که پیش از ورود سایر نیروها به صحنه عملیات به خوبی عمل کرد، گفت: احتمال می‌دهیم با توجه به اینکه تروریست‌ها همراه خود مواد منفجره داشتند، انفجار یا انفجارهای صورت گرفته در مجلس بر اثر تیراندازی‌های نیروهای انتظامی و امنیتی به تروریست‌ها و اصابت گلوله‌ها به مواد منفجره باشد، البته احتمال دیگری هم وجود دارد که آنها خود نارنجک‌هایشان را منفجر کرده باشند.

**روحیه آدمکشی داعش برای مردم مشخص شد

وی با بیان اینکه اقدام تیم تروریستی داعش با برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته بود اما به هدف خود نرسید، عنوان کرد: این اقدام در نظر مردم روحیه آدمکشی داعش را مشخص کرد و تلنگری برای مردم بود که یادآوری شود داعش چه پدیده بی رحم و آدمکشی است. اگر هدف این ترویست‌ها نمایندگان مجلس بود چرا به مردم عادی تیراندازی کردند.

**منتقدان مبارزه با داعش در خارج از مرزها سر عقل آمدند

رئیس دادگاه انقلاب یادآور شد: داعش تحت حمایت قدرت‌های بزرگ در دنیا بوده و این حمله تروریستی باعث شد تمام آن کسانی که تبلیغ می‌کردند چرا ایران در دورتر از مرزهای خود با داعش مبارزه می‌کند سرعقل بیایند و بدانند که اگر فرزندان این میهن در سوریه و عراق از کشورشان دفاع نمی کردند امروز دچار چه مکافاتی بودیم.

**اتهام دستگیرشدگان معاونت در حمله تروریستی است

وی با بیان اینکه خوشبختانه این غائله با کمترین تلفات جمع شد ، گفت: این روزها محاکمه افرادی در دستور کار است که این تروریست‌ها را حمایت و کمک کردند، عده‌ای از آنان نقش عمده و مهمی در حادثه تروریستی مجلس داشتند و مابقی افراد نیز نقش معاونت در پرونده را ایفا کردند که پرونده تک تک آنها در حال رسیدگی است.

**تروریست‌ها از آمریکا و عربستان تغذیه و هدایت شده‌اند

غضنفرآبادی درباره ابعاد جدید پرونده رسیدگی به جنایات داعش توضیح داد: در بررسی‌های ما ثابت شده است که هیچ تردیدی نیست که عناصر داعشی از عربستان و آمریکا خط گرفتند و آنچه در محاکمات صورت گرفته، نشان داده است که تروریست‌ها از این دو کشور تغذیه و هدایت شده‌اند.
وی افزود: داعشی‌های دستگیر شده افرادی هستند که در گروه‌های تروریستی نقش داشتند و در سوریه و عراق سازماندهی و ساماندهی شده‌اند و آنها با این خیال سعی داشتند ضربه‌ای در برابر موفقیت‌های ارتش سوریه به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

**برنامه‌های دیگر تروریست‌های داعشی ناکام ماند

این مقام قضایی یادآور شد: تروریست‌های داعشی برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار خود داشتند که یکی از آنها حمله و تخریب حرم مطهری امام خمینی (ره) بود که البته حملات آنها ناکام ماند و مهمترین برنامه آنها که ورود به ساختمان پارلمان بود نیز با ورود نیروهای حفاظتی و تلفات حداقلی پایان یافت.

غضنفرآبادی ادامه داد: با توجه به اینکه داعشی‌ها با تفکرات وهابی شست و شوی مغزی داده می‌شوند، تلاش داشتند در حمله به مجلس شیعه‌کشی صورت دهند و بعد خود کشته شوند و با این تصور که به بهشت می‌روند این اقدام را انجام دادند.

**خسارت‌دیدگان ازعربستان و آمریکا نیز شکایت دارند

به گزارش ایرنا از خانه ملت، وی افزود: نکته مهم این است که گروه داعش طبق اظهارات خانم کیلینتون در دوره انتخابات توسط دولت اوباما تشکیل شده و آمریکا آن را به وجود آورده و امروز نیز از آن حمایت می‌کند. عناصر تروریستی که امروز در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شوند ارتباط مسلم با داعش دارند و گروه داعش نیز ارتباط مسلم با عربستان و آمریکا دارد لذا مردمی که دچار خسارت از ناحیه تروریست‌ها شده‌اند هم علیه این جنایتکاران و هم علیه سردمداران آنها یعنی عربستان و آمریکا شکایت دارند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین