|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۱۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۰
مراجع نظارتی گفتند که این پرداخت به نادرستی انجام می‌شود و تهدید کردند اگر لغو نشود ما خودمان لغو می‌کنیم و افراد مورد پیگیری قضایی قرار خواهند گرفت و متاسفانه مجبور شدیم احکام را تصحیح کنیم.
 وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سه سال مقاومت کردیم پرداخت حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد قطع نشود اما تهدید شدیم.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با نمایندگان معلمان گفت: جامعه بدون معلم امیدی به آینده نخواهد نداشت و باید تلاش کنیم به جامعه این موضوع را بگوییم؛ معلمی که ساعت‌‌‌ها مسیری را برای رسیدن به کلاس درس طی می‌کند، در حال ساختن آینده کشور و نظام است؛ معلمی که زمستان کنار شوفاژ و تابستان کنار کولر کار نمی‌‌کند، جامعه بدون او رشد نمی‌کند. این معلم است که آینده روشن و امیدوارکننده را برای مردم ترسیم می‌‌کند.

وی با طرح این پرسش که چه زمانی فهرست مشکلات معلمان پایان می‌‌‌‌یابد؟ اظهار داشت: باید بگویم این مشکلات از سال ۱۳۴۰ آغاز شده و باید دید چرا آموزش و پرورش طی این ۲۷ سال به نتیجه‌‌‌‌‌‌ای نرسیده، هرچند که طی این مدت تفاوت پیدا کرده اما میزان این تفاوت باید بیش از اینها باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر ما همچنان مسیر ۵۷ سال پیش را طی کنیم، مطمئن باشیم این مسائل به وزیر وقت آینده منتقل و اعلام خواهد شد، بنابراین باید مسیر حل مسائل را تغییر دهیم.

بطحایی با بیان اینکه برای تغییر این مسیر نیازمند پشتوانه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته هستیم و این ظرفیت عظیم را در کارها مداخله داد، تصریح کرد: همه مسائل حتی مسئله اقتصادی آموزش و پرورش باید در مدرسه حل شود و همه ما در بیرون مدرسه باید پشتیبان باشیم و اگر به این نقطه نرسیم نه تنها دولت دوازدهم بلکه سایر دولت‌‌‌ها هم نمی‌توانند به این مهم دست یابند.

وی با اشاره به یکی از مهمترین چشم‌اندازها در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شأنیت بخشیدن به جایگاه معلم یکی از مهمترین موارد است و تا زمانی که به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در جامعه معرفی نشود، موفق نخواهیم شد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمی که مجبور به شغل دوم باشد نمی‌تواند دانش‌‌‌آموز را به مراتبی از حیات طیبه برساند و این وظیفه من و دولت است.

بطحایی با بیان اینکه یکی از مواردی که دنبال می‌شود، تمرکززدایی از نظام آموزش و پرورش است، ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش علی‌رغم ویژگی ساختار سازمانی ارتباطات ضعیفی داشته و همین مساله صندوق ذخیره که مطرح شد، مکانیسمی برای ارتباط با مدیران نداشتیم.

وی افزود: شبکه ملی آموزش و پرورش را راه انداختیم که مرحله آزمایشی آن امیدواریم هفته آینده اجرایی شود و فرصتی فراهم شده طی یک سلسله مراتب از بالا به پایین و بالعکس فرصت تعامل میان فرهنگیان و مسئولان رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره قطع حق عائله‌مندی فرهنگیان زن مجرد بیان کرد: سه سال مقاومت کردیم اما این موضوع از سوی مراجع نظارتی صراحتا مورد تاکید قرار گرفت که باید پرداخت آن به فرهنگیان مجرد قطع شود. مراجع نظارتی گفتند که این پرداخت به نادرستی انجام می‌شود و تهدید کردند اگر لغو نشود ما خودمان لغو می‌کنیم و افراد مورد پیگیری قضایی قرار خواهند گرفت و متاسفانه مجبور شدیم احکام را تصحیح کنیم.

بطحایی درباره طرح رتبه‌بندی فرهنگیان یادآور شد: زمینه‌های لازم برای تدوین آیین‌نامه آماده کردیم و امیدواریم در صورت تامین اعتبار فاز بعدی طرح از مهرماه اجرا کنیم اما نمی‌دانم شرایط اقتصادی کشور چگونه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سعی می‌‌‌‌کنیم شرایط برای کار در مدرسه به‌عنوان مهمترین رکن‌ تعلیم و تربیت بهتر از گذشته فراهم شود، عنوان کرد: من یا مدیر مدرسه باید نوکری مدرسه را کند و بر همین اساس بر مدرسه‌‌محوری تأکید می‌‌‌کنیم. معلمی که مجبور است شغل دوم داشته باشد. معلم ششدانگ سر کلاس نیست و این معلم نمی‌‌تواند دانش‌آموز را به مراتبی از حیات طیبه برساند که باید راه حل این مشکل را پیدا کنیم‌ که هم‌‌‌اکنون به این سمت می‌‌رویم البته ممکن است قدم‌ها ناچیز بوده باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین