|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
در چهار ماه نخست سال 93 بیش از ٨٣١ هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش ٨٣٨ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.
در این مدت بیش از ٤٥٩ هزار تن گاز مایع (پروپان و بوتان) به ارزش ٣٥٥ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

همچنین در این مدت، استایرن و پارازایلین به ترتیب با ١١٨ و ١٠٩ هزار تن جایگاه دوم و سوم محصولات صادراتی پتروشیمی را به خود اختصاص داده اند، صادرات این دو محصول در مجموع ٣٢٤ میلیون دلار برای کشورمان ارز آوری به همراه داشته است.

سود، پلی اتیلن سنگین فیلم، بنزن، پلی وینیل کلراید اورتوزایلین، آلکیل بنزن، گرید الیاف پلی اتیلن ترفتالات، اسید ترفتالیک، پلی اتیلن سنگین تزریقی، پلی اتیلن ضایعاتی، ایزوسیانات، گرید بطری پلی اتیلن ترفتالات، سی اف او و اپوکسی رزین جامد از دیگر محصولات پتروشیمی صادراتی ایران در چهار ماه نخست امسال بوده است.

در سال گذشته بیش از 40 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در داخل کشور تولید شده که معادل 9 میلیارد دلار آن به خارج از کشور صادر شده است.

عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید: با اتمام طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های جدید ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از 60 به 180 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی در ایران 60 میلیون تن است، اظهار داشت: به دلایل مختلف از جمله کمبود خوراک فقط از 68 درصد این ظرفیت استفاده می شود و هنوز حدود 20 میلیون تن از ظرفیت کشور در این زمینه بلااستفاده مانده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین