|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۰
کد خبر: ۲۱۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
ترکیه در دو ساله اخیر توانسته است ضر و زیان‌های ناشی از بحران روابط سیاسی با روسیه را که در سال ۲۰۱۵ میلادی به وقوع پیوست جبران کند.
 ترکیه در دو ساله اخیر توانسته است ضر و زیان‌های ناشی از بحران روابط سیاسی با روسیه را که در سال ۲۰۱۵ میلادی به وقوع پیوست جبران کند.

به گزارش ایسنا، نومان کورتولموش ـ وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه ـ با بیان این‌که سفر به این کشور نخستین اولویت گردشگران روسیه است، پیش‌بینی کرد: امسال رکورد شش میلیون گردشگر شکسته خواهد شد.

 وی افزود: براساس آمار سال ۲۰۱۷ میلادی ترکیه محبوب‌ترین مقصد تعطیلات خارجی مردم روسیه بوده و ۴.۷ میلیون نفر به این کشور سفر کرده‌اند، همچنین ۳۶ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه آمده‌اند که ۳.۶ میلیون نفر نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه گفت: ما یارانه‌هایی را به تور اپراتورهای روسیه و کشورهای مشترک المنافع پرداخت می‌کنیم که برای فصل‌های کم مسافر ۹ هزار دلار به ازای هر پرواز و برای فصل‌های پر مسافر سه هزار دلار است که قبلا این مبلغ شش هزار دلار بود و اکنون برای حمایت از سفر گردشگران افزایش یافته است.

این مقام ترکیه با اشاره به لغو روادید برای مسافران روسیه ابراز امیدواری کرد؛ بزودی با لغو روادید روسیه برای اتباع ترکیه، شمار گردشگران این کشور در روسیه نیز افزایش یابد.

قیمت متوسط تورهای ترکیه برای یک هفته در سواحل ترکیه در حدود ۵۰۰ دلار است که در صورت پیش خرید آن از چند ماه گذشته تا ۳۵۰ دلار نیز کاهش می‌یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین