|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۱۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، توليت آستان قدس رضوي، در نشستي که در دانشگاه فردوسي مشهد داشت، انتقادات صريحي را به دولت مطرح کرد و کوشید به برخي موضوعات که در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري پررنگ شده بود، پاسخ بدهد، از جمله بحث ماليات آستان قدس. رئيسي البته به موضوع حوادث سال 67 هم وارد شده است. رئيسي در اين سخنراني درباره مسئله ماليات آستان قدس گفت: خدا نگذرد از آن کسي که اين شبهه را در ذهن‌ها ايجاد کرده است.
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، توليت آستان قدس رضوي، در نشستي که در دانشگاه فردوسي مشهد داشت، انتقادات صريحي را به دولت مطرح کرد و کوشید به برخي موضوعات که در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري پررنگ شده بود، پاسخ بدهد، از جمله بحث ماليات آستان قدس. رئيسي البته به موضوع حوادث سال 67 هم وارد شده است. رئيسي در اين سخنراني درباره مسئله ماليات آستان قدس گفت: خدا نگذرد از آن کسي که اين شبهه را در ذهن‌ها ايجاد کرده است.

به گزارش شرق ،ماليات آستان قدس تا ۳۵ سال به امر امام (ره) بود که آستان قدس رضوي و شرکت‌هاي تابعه از ماليات معاف خواهند بود؛ روزي که بنده وارد آستان شدم به مقام معظم رهبري در‌اين‌باره نامه نوشتم و براساس فرموده ايشان ماليات تکليفي، ارزش افزوده و جمعي خرجي را پرداخت مي‌کنيم و حتي چند روز پيش رئيس سازمان مالياتي و همراهانشان براي تقدير از آستان قدس به‌عنوان سازماني که در پرداخت ماليات خوش‌حساب است، آمدند. توليت آستان قدس رضوي ادامه داد: چرا يقه‌سفيداني که ماليات پرداخت نمي‌کنند را نمي‌گوييد؟ چرا از افرادي که «فرار مالياتي» دارند چيزي نمي‌گويند؟ کارمند دانشگاه فردوسي و فلان دستگاه اول ماليات مي‌دهد، اما فلان فرد که درآمد نجومي دارد فرار مالياتي مي‌کند.

دادستان بودم نه رئيس دادگاه
به گزارش تسنيم، او همچنين در پاسخ به سؤالي درباره حوادث تابستان 67، با بيان اينكه «جريان منافقان سال۶۰ داعشي‌هاي آن سال‌ها بودند» گفت: منافقين در آن سال ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند و جريان نفاق جريان خطرناکي در اين کشور بود. در آن زمان، برخي افراد به لحاظ حکمي مشمول قانون بودند و حکم آنان روشن بود، ضمن اينکه من آن زمان دادستان بودم؛ رئيس دادگاه حکم صادر مي‌کند و دادستان مدعي‌العموم است، اما فردي که ادعاي حقوقي‌بودن دارد فرق بين رئيس دادگاه و دادستان را نمي‌دانست.

اين چندمين‌بار است که رئيسي درباره ماليات استان قدس وادار به توضيح شده است. ماجراي لزوم پرداخت ماليات آستان قدس را حسن روحاني در جريان انتخابات رياست‌جمهوري مطرح کرد. او جريان تبليغات انتخاباتي در ورزشگاه شيرودي تهران و در اجتماع چندهزارنفري حاميان خود، بدون نام‌بردن از آستان قدس رضوي و ابراهيم رئيسي گفته بود: «ما قانون را براي همه دستگاه‌ها مي‌خواهيم، ما نهادهاي استثنا‌شده از ماليات نمي‌خواهيم .

خوشحال شدم که شنيدم بعضي‌ها از کلمه ماليات نام بردند. ماليات براي اينکه مردم ماليات بدهند خوب است، اما شما ندهيد؟». او سال 96 هم در جريان يک کنفرانس خبري گفته بود: «مگر مي‌شود کسي نخواهد ماليات دهد؟ همه ما وظيفه داريم، ماليات قانوني را پرداخت کنيم. اگر گفتيم يک دستگاه ماليات ندهد، بقيه بدهند يعني رانت و رقابت ناسالم يعني نگذاشتيم اقتصاد و بخش خصوصي تحرک لازم را داشته باشد».

محمدباقر نوبخت هم ارديبهشت سال گذشته گفته بود طبق برنامه ششم توسعه آستان قدس هم موظف به پرداخت ماليات است. رئيسي چندي بعد در گفت‌و‌گوي ويژه خبري درباره ماليات آستان قدس گفته بود: «من از زمان آمدن به آستان قدس، براي مقام معظم رهبري نامه نوشتم که تکليف شرعي در اين موضوع چيست، ايشان فرمودند همان نظر امام لحاظ شود، به‌علاوه آنکه دو ماليات ارزش افزوده و ماليات تکليفي نيز پرداخت شود.

ما در آستان قدس، مانند همه جاهاي ديگر ماليات بر ارزش افزوده پرداخت مي‌کنيم و حتي سه الي چهار برابر ماليات پرداختي به فقراي سراسر کشور کمک مي‌کنيم، براي آنها مسکن تهيه مي‌کنيم، طعام به آنها مي‌دهيم». انتقادهاي رئيسي به روحاني در شرايطي است که حسن روحاني يکشنبه هفته جاري به خراسان رضوي رضوي مي‌کند و محمود واعظي، رئيس دفتر رئیس‌جمهوری، براي تدارک مقدمات اين سفر، به مشهد سفر کرده است.

واعظي در اين سفر سعي کرد تا رنگ انتقادات روحاني به آستان قدس را کم کند. به گزارش تسنيم، او در ديدار احمد علم‌الهدي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه مشهد مقدس، گفت: با اشاره به تبليغات منفي و مسموم رسانه‌هاي خارجي و برخي ايادي داخلي آنها مبني بر القای اختلاف بين دولت و برخي شخصيت‌هاي اين استان، تأکيد کرد: به فضل الهي نگاه حمايتي مردم به اين سفر و حضور پرشور آنان در مراسم ديدار با رئيس‌جمهور منتخب در سبزوار و نيشابور، توطئه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین