|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۵
کد خبر: ۲۱۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی‌ایران با حمایت مردم، شما روزنامه‌نگاران، بازیکنان جان بر کف ملی و تحت درایت، مدیریت و اندیشه‌های راهبردی آقای کی‌روش برای دومین مرتبه پیاپی به جام جهانی راه یافته؛ آن هم با قدرتمندی تمام، بدون حرف و حدیث و بدون ایجاد استرس عمومی‌ برای مردم.
 دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: به زودی خبرهای خوشی به مردم قدرشناس و حامی‌فوتبال خواهیم داد.

 روزنامه آفتاب یزد نوشت: «هر چهار سال یک بار جمعی از بهترین‌های جهان در بزرگ‌ترین و معتبرترین فستیوال فوتبالی جهان تحت عنوان جام جهانی گرد هم می‌آیند تا در رقابت‌هایی نفس‌گیر، جذاب و اغواکننده، صحنه‌هایی بی‌بدیل از این ورزش جهانی را به تماشای تمامی‌ مردمان جهان گذارند. امسال ایران برای دومین بار متوالی به‌ عنوان یکی از نخستین تیم‌های راه یافته به این آوردگاه، نقشه‌های بزرگی در سر دارد. در روزی که تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درگیر میهمانان آسیایی خود بود در فرصتی اندک پای صحبت‌های ساکت نشستیم تا از آخرین وضعیت تیم ملی و دیگر مسائل فوتبال باخبر شویم.

ساکت گفت‌: ورود به جام جهانی به منزله ورود به یکی از مهم ترین رویدادهای ورزشی جهان است. کشورهای دنیا به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ آنهایی که به جام جهانی راه یافته‌اند و آنهایی که از حضور بازمانده‌اند. آنهایی که وارد این عرصه شده‌اند تبدیل به یک برند می‌شوند به یک برجستگی جهانی دست پیدا می‌کنند.

وی افزود: تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی‌ایران با حمایت مردم، شما روزنامه‌نگاران، بازیکنان جان بر کف ملی و تحت درایت، مدیریت و اندیشه‌های راهبردی آقای کی‌روش برای دومین مرتبه پیاپی به جام جهانی راه یافته؛ آن هم با قدرتمندی تمام، بدون حرف و حدیث و بدون ایجاد استرس عمومی‌ برای مردم.

به دبیر کل می‌گوییم در این فضای پیش از جام جهانی تمایل داریم تا خبرهای خوشحال کننده و آرامش بخش به مردم بدهیم؛ خبرهایی از این دست چه دارید؟ ساکت در این زمینه می‌گوید: پیرو صحبت‌های قبلی، تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه پیدا کرده، برنامه‌ریزی خوبی آقای کی روش برای تیم ملی انجام داده و به طور کلی مشکلی از این بابت نداریم. خوشبختانه آقای کی روش و کادر همراه وی بسیار پرکار و پرتلاش هستند و تمامی‌ بازیکنان داخل و خارج را زیر نظر دارند. مطمئن باشید هیچ بازیکنی نخواهید یافت که کار و تلاش و بازی‌های او از نگاه ریزبین آقای کی روش و کادر انتخابی وی به دور ماند. برای این که ما شاهد هستیم این گروه با استفاده از پیشرفته ترین امکانات، دیتاها، نرم افزارها و همه آن چیزهایی که می‌تواند به شناخت بیشتر کمک کند، تک تک بازیکنانی که می‌توانند کاندیدای نهایی حضور در تیم ملی برای رقابت‌های جام جهانی باشند، آنها را رصد کرده‌اند چه در بازی‌های داخلی و چه در بازی‌های خارجی.

ساکت در ادامه می‌گوید: این زیر نظرداشتن‌ها به حضور فیزیکی در ورزشگاه‌ها ختم نشده، ساعت‌ها کار فنی دقیق با تجهیزات ویژه را صرف کرده‌اند تا آماده ترین نفرات را در اختیار داشته باشند.

ساکت در ادامه خبر خوبی هم دارد و آن آماده شدن مجهزترین مرکز بازپروری و آماده‌سازی بازیکنان تیم ملی است. دبیر کل فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی‌ ایران، این مرکز را یادگار بسیار ارزشمند دوران حضور کی روش در فوتبال ایران برشمرده اعلام کرد که این مرکز به زودی با حضور مسئولان ورزشی، خبرنگاران و خود آقای کی روش رونمایی خواهد شد. وی این رونمایی را برای فوتبال ایران حائز اهمیت و ماندگار دانست و افزود: این مرکز امکاناتی را بر اساس دیدگاه‌های فنی، نقطه نظرات فنی و با سوپروایزری و حمایت آقای کی روش و فدراسیون فوتبال در اختیار دارد که می‌تواند نقطه عطفی در مسیر رو به رشد و تعالی فوتبال به شمار آید.

ساکت می‌گوید این مرکز از این باب فراگیر است که تنها در اختیار تیم ملی قرار نخواهد گرفت، این مرکز در زمان‌هایی که تیم ملی برنامه‌ای ندارد در اختیار باشگاه‌های ماست و آنها می‌توانند از امکانات عدیده این مرکز اعم از ورزشی، پزشکی، آماده‌سازی و بازپروری نهایت استفاده را ببرند.

ساکت می‌افزاید: مرکز ملی فوتبال ایران به‌ عنوان یکی از هدفگذاری‌های فیزیکی تیم ملی است که تلاش بسیاری در آن انجام گرفته، سالن فوتسال بسیار مجهزی دارد، زمین تمرین شماره ۲ زیر کشت رفته، یک زمین کاملا استاندارد با هیتینگ و سیستم آبیاری اتوماتیک، ضمن این که به زودی چمن مصنوعی زمین نیز عوض خواهد شد. زمین شماره یک هم در حال بررسی است تا زیر نظر فیفا بهسازی و آماده‌سازی شود. البته پروژه‌های دیگری هم در دست بررسی داریم برای مثال یک خوابگاه سه طبقه با تمام امکانات لازم و غیره که با ای.اف.سی در حال انجام است.

ساکت در ادامه پیرامون مرکز ملی فوتبال با اعلام این که این پروژه در زمان صفایی فراهانی آغاز شده، می‌افزاید: در زمان کفاشیان بخش‌های دیگر آن انجام شد و حال در دوران ارتقا و به‌ روز رسانی است. بنچ مارک در نظرگرفته شده برای این مرکز از کاورچینوی ایتالیا و کمپ تیم‌های ملی ژاپن الگوبرداری شده است. در کنار این دو از راهنمایی‌های آقای کی روش هم استفاده کرده‌ایم.

از ساکت می‌پرسیم دقیقا از رسانه‌ها چه انتظاری دارد و او گفت: دو ماه سخت در پیش داریم. یار دوازدهم تیم ملی باید این تیم را همه جوره همراهی کند و با روحیه دادن، به کاهش استرس و رسیدن به مرزهای خودباوری کمک کند. کادر فنی و بازیکنان در دوران مقدماتی با حمایت مردم و رسانه‌ها نشان دادند توان دارند کارهای بزرگی انجام دهند. این دوئل بزرگ حمایتی همه جانبه می‌خواهد پس یار دوازدهم که تا پیش از این صدا و سیما محسوب می‌شد این روزها گستره‌ای عظیم از مردم، روزنامه‌ها، خبرنگاران، منتقدین و خبرگزاری‌ها را دربرمی‌گیرد البته صدا و سیما هم می‌تواند در کنار این‌ها نقش ایفا کند که متاسفانه این دوره کمتر این نقش را اعمال کرد. یار دوازدهم یعنی آماده‌سازی بستر برای یک کار بزرگ، تزریق انرژی مثبت به بدنه تیم ملی فوتبال و در کل فوتبال کشور. این درست نیست که هر روز فوتبال را به چالش‌های درست و نادرست گرفتار کنیم. ناسپاسی در حق تیم ملی، بازیکنان، کی روش و حتی فدراسیونی که سال گذشته ۵ستاره می‌شود این را ما نگفتیم آمارها می‌گوید، فیفا گفته، اینفانتینو گفته! البته این مهم به دست نیامده مگر با کمک خانواده فوتبال و قطعا کار یک نفر و دو نفر نیست.

ما بعضا می‌بینیم سایت‌ها، کانال‌ها و آدم‌هایی که خارج از این کشور هستند و از این مردم رمیده‌اند، حاشیه‌های آزاردهنده را به موضوعات مهم روز تبدیل می‌کنند. این که ما ناسپاسی در قبال تیم ملی داشته باشیم منطقی نیست زیرا این تیم احتیاج مبرم به حمایت و حمایت و حمایت دارد. بازیکن تیم ملی باید احساس کند یک ملت پشتیبان او است. هر چالش و حاشیه‌ای می‌تواند روحیه بازیکنان را تخریب کند و این روی کیفیت کار او تاثیر خواهد گذاشت. هیچ انرژی مثبتی بهتر از حمایت‌های همه جانبه نیست. بازیکن می‌خواهد جانفشانی برای کشور و ملتش را به نمایش گذارد. پس رسانه‌ها باید انرژی سبز قدرتمندی را به بدنه تیم ملی تزریق کنند ما هم در این میان دست همه اصحاب رسانه را به گرمی‌می‌فشاریم.

و سوال آخر: کی روش را حفظ می‌کنید؟ ساکت در پاسخ به این سوال گفت: سیاست فدراسیون بر همین اساس است و همان گونه که تاج ریاست فدراسیون رسما اعلام کرد، خواهان ادامه همکاری با این مربی برجسته و شناخته شده بین‌المللی هستیم و به زودی خبرهای خوشی به مردم قدرشناس و حامی‌فوتبال خواهیم داد. ساکت در پایان گفت: هم ایشان علاقه‌مند است هم فدراسیون خواهان ادامه همکاری با ایشان است.

ساکت در واکنش به این که کی روش علاوه بر ارتباط فوتبالی و حرفه ای، ارتباطی عاطفی با مردم ایران برقرار کرده است، می‌گوید: کی روش نماد قدرتمندی و حرفه‌ای‌گری و رفتار عاشقانه با مردم ایران است. فراموش نکنیم که مشت‌های گره کرده این مربی شناخته شده بهترین نمونه از این ارتباط عاشقانه با مردم ایران است که با تاسی از خوشحالی مردم به نمایش گذارده می‌شود.»



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین