|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۱۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
«مل گیسبون» در جدیدترین پروژه سینمایی خود درام جنگ جهانی دوم «ویرانگر» را کارگردانی می‌کند.
 «مل گیسبون» در جدیدترین پروژه سینمایی خود درام جنگ جهانی دوم «ویرانگر» را کارگردانی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، این فیلم بر اساس رمانی به نام «جهنم از بهشت» نوشته «جان ووکویتس» ساخته می‌شود و جدیدترین ساخته «مل گیبسون» پس از فیلم جتنگی و موفق «ستیغ اره‌ای» محسوب می‌شود.

فیلمنامه «ویرانگر» را «روزالیند راس» نوشته و داستان آن درباره جنگ اوکیناوا در آوریل ۱۹۴۵ و یک کشتی جنگی است که در مقابل حملات هوایی و انتحاری نیروی هوایی ژاپن معروف به «کامی‌کازه» مقاومت می‌کند.

فیلم «ستیغ اره‌ای» ساخته قبلی «مل گیبسون» نیز به حوادثی درباره جنگ اوکیناوا مرتبط بود و درباره نقش یک پزشک به نام «دزموند داس» در نجات جمع زیادی از نیروهای متفقین است. «گیبسون» برای ساخت این فیلم برای سومین بار نامزد جایزه اسکار شد.

بازگشت
«گیبسون» همچنین از سوی کمپانی برادران وارنر برای بازی در فیلم «مرد شش میلیارد دلاری» در نقش مقابل «مارک البرگ» نیز در نظر گرفته شده است.

«مل گیبسون» اولین بار در سال ۱۹۷۹ با بازی در فیلم «مکس دیوانه» وارد دنیای بازیگری شد و  پس از آن در چندین فیلم دیگر از جمله مجموعه فیلم‌های «اسلحه مرگبار» درخشید، وی در سال ۱۹۹۳ با فیلم «مردی بدون صورت» وارد عرصه کارگردانی شد.

«مل گیبسون» اولین‌بار در سال ۱۹۷۹ با بازی در فیلم «مکس دیوانه» وارد دنیای بازیگری شد و  پس از آن در چندین فیلم دیگر از جمله مجموعه فیلم‌های «اسلحه مرگبار» درخشید، وی در سال ۱۹۹۳ با فیلم «مردی بدون صورت» وارد عرصه کارگردانی شد.

«گیبسون» در سال ۱۹۹۵ فیلم «شجاع‌دل» را ساخت که این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم و کارگردانی و جایزه گلدن گلوب شد.

او دو بار دیگر نیز برای فیلم‌های «خون‌بها» و «انچه زنان می‌خواهند» نامزد کسب جایزه بازیگری گلدن گلوب شده است.

این سینماگر هالیوودی در سال ۲۰۰۴ فیلم جنجالی «مصائب مسیح» را با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخت که به فروش ۶۰۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت. جدیدترین ساخته او فیلم جنگی «ستیغ‌اره‌ای» است که سال گذشته اکران شد و به فروش جهانی ۱۷۶ میلیون دلاری دست یافت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین