|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
رییس جمهوری به همراه کاروان تدبیر و امید، چهارشنبه جاری به استان چهارمحال و بختیاری به مرکزیت شهر کرد سفر می کند؛ شهری که با ارتفاع 2310 متر از سطح دریا مرتفع ترین مرکزٍ استان در کشور است.
دولتی که توانسته با موفقیت های چشمگیر و غیر قابل انکار در عرصه سیاست داخلی و خارجی روح نشاط و امید را در دل مردم زنده کند، امید و عزم جدی دارد تا بتواند در همه نقاط کشور توسعه به وجود آورد.

اکنون پس از سفرهای کاروان دولت یازدهم به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام و لرستان، ششمین مقصد ، چهارمحال و بختیاری است، استانی که با مشکلاتی همچون انتقال غیرکارشناسی آب به استان های همجوار، افزایش بیکاری و مهاجرت دست به گریبان است.

با این وجود، چهارمحال و بختیاری با داشتن نقاط ییلاقی فراوان و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعت دیدنی این قابلیت را دارد که با توسعه زیرساخت های گردشگری اش، طبیعت زیبا و کم نظیر خود را به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند و منشاء درآمدهای کلان برای خود شود.

در شرایط فعلی، اشتغال، ایجاد زیرساخت های اقتصادی بویژه در بخش های کشاورزی و صنعتی ، تامین آب شرب، توسعه باندهای فرودگاه ، توسعه جاده ها و اتمام پروژه های نیمه کاره گذشته از موارد اصلی مطالبات مردم این استان است.

در سفر هفته جاری دکتر روحانی، برنامه هایی همچون سخنرانی در جمع مردم، دیدار با نخبگان و برگزاری نشست تخصصی با سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی استان پیش بینی شده است.

به گفته قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این سفر مصوبه جدیدی برای استان به تصویب نمی رسد و در نشست هیات دولت در استان اعتبارات قابل توجه برای طرح های عمرانی نیمه تمام ملی و استانی که امسال و سال آینده تکمیل شود، اختصاص می یابد.

زمینه سازی افزایش مشارکت بخش خصوصی در اجرا و تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام و دیدار رییس جمهوری با سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در استان از دیگر برنامه های این سفر است.

به گفته مسوولان استان، دولت در تلاش است از توان مالی و اعتباری شرکت های هلدینگ یا سرمایه گذاری نظیر شستا، بنیاد تعاون نیروهای مسلح، بنیاد مستضعفان و جانبازان، شرکت سرمایه گذاری غدیر و شرکت های مشابه برای تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی نظیر راه آهن، پروژه های گردشگری و راه سازی بهره گیرد.

به دلیل مشکلاتی که این استان در حوزه آب با آن مواجه شده، نمایندگان چهارمحال و بختیاری در دیدار 29 اریبهشت سال جاری با رییس دولت تدبیر و امید، خواستار تعیین تکلیف موضوع آب این استان در شورای عالی آب و تکمیل سریع تر طرح های سدسازی در چهارمحال و بختیاری شدند.

به گفته رییس جمهوری نگاه دولت در توسعه گردشگری، زمینه سازی برای حضور بخش خصوصی است و از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه استقبال می کند.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید دارد که دولت تسهیلات و امکانات لازم برای بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی و زمینی و ساخت هتل را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد تا چرخ این صنعت با سرعت بیشتری بچرخد.

روحانی در دیدار مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرده که دولت به دنبال توسعه کشور است و تلاش خواهد کرد تا با توزیع عادلانه آب، اجحافی در حق هیچ استانی از کشور بوجود نیاید.

همچنین با توجه به محدودیت منابع آبی کشور دولت تدبیر و امید اعلام کرده که حمایت های لازم از طرح هایی که سبب بهینه سازی مصرف آب در بخش آشامیدن و غیرآشامیدن می شود، انجام خواهد داد.

چهارمحال و بختیاری دارای استعدادها و ظرفیت های بالقوه در حوزه کشاورزی و گردشگری است و می توان با راه اندازی صنایع مرتبط با نفت و پتروشیمی و تکمیل راه های استان بتوان بر مشکلات موجود غلبه کرد.

بر اساس آخرین تقسیمات کشور، استان چهار محال و بختیاری دارای 9 شهرستان، 31 شهر، 22 بخش و 45 دهستان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین