|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
سومین مادر باردار گنابادی پس از انتقال به مشهد جان خود را از دست داد.

محمدرضا حسین نژاد، همسر زن فوت شده منطقه خراسان، توضیح داد: همسرم، مرضیه دلاوری بعد از بروز علایم زایمان حدود ساعت 11 روز پنجشنبه، 9 مرداد به بیمارستان 22 بهمن گناباد، مراجعه کرد و در بخش زنان و زایمان این بیمارستان بستری شد و تا ساعت حدود سه بامداد روز جمعه، دکتر متخصص در اتاقی که بستری بود حاضر نشد.

همسر این زن باردار افزود: بعد از درخواست‌های مکرر برای انجام زایمان به طریق سزارین توسط اینجانب، پزشک متخصص بر سر بیمار حاضر شد و در حالی که نوزاد به صورت طبیعی در حال زایمان بود و مریض دچار خون ریزی‌های شدید شده بود، عمل جراحی سزارین روی بیمار انجام شد.

وی ادامه داد: این عمل و خونریزی‌ها باعث شد که حدود 20 پلاکت خون به بیمار تزریق شود که متاسفانه فایده چندانی نداشت و بیمار بعد از بیهوش شدن به تشخیص دکتر این بخش به بیمارستان مشهد اعزام شد که متاسفانه در بین راه آمبولانس حامل بیمار پنچر شد. این عوامل همه دست به دست هم دادند، همسر 36 ساله‌ام در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و نوزاد در بیمارستان 22 بهمن گناباد فوت کردند.

حسین نژاد افزود: متاسفانه پلاکت خون همسرم در گناباد تمام شده بود و باید خون مورد نیاز از مشهد به گناباد منتقل می‌شد که در بین راه از خودرو حامل خون، خون به بیمار تزریق می‌شود ولی بازهم فایده‌ای نداشت و بیمار از دست رفت.

زهرا عطارباشی، کارشناس برنامه مادران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص این واقعه به خبرنگار ایسنای منطقه خراسان، گفت: فرد فوت شده که در سن 36 سالگی دوران سومین حاملگی خود را سپری می‌کرد روز پنجشنبه گذشته به دلیل نشنیدن صدای قلب جنین توسط مامای تیم سلامت به زایشگاه بیمارستان 22 بهمن ارجاع داده شد و با تشخیص مرگ جنین داخل رحمی بستری شد. این مادر پس از زایمان طبیعی دچار خونریزی شدید رحمی و اختلالات انعقاد خون شد.

وی افزود: با وجود انجام اقدامات لازم از جمله عمل جراحی اورژانسی هیسترکتومی و اقدامات طبی، تزریق خون و فرآورده‌های مورد نیاز خونی، به تشخیص کادر درمانی و پس از اخذ پذیرش از ستاد هدایت سطح سه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمار به مشهد منتقل شد.

عطارباشی اظهار کرد: این بیمار به همراه تیم مجرب پزشکی شامل ماما، پرستار و بیهوشی به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت که متاسفانه با وجود تلاش کادر درمانی این بیمارستان، بیمار درگذشت.

وی افزود: بیمار به دلیل داشتن سابقه فشار خون مزمن و دیابت، جزء بیماران با خطر بالا High Risk بوده و تحت مراقبت ویژه دوران بارداری قرار داشته است و تحت درمان متخصصین زنان و زایمان، قلب و داخلی بوده است.

کارشناس برنامه مادران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: تیم پرسشگری مرگ این مادری تشکیل شده که پس از بررسی علت مرگ، نتایج تحقیقات اطلاع رسانی خواهد شد.

 طی یکسال گذشته این سومین مادر باردار است که بر اثر زایمان و حوادث بعد از آن در گناباد فوت شده‌اند که یک مورد آن منجر به تجمع تعدادی از زنان در مقابل فرمانداری شهرستان گناباد شد. فوت این مادر هم باعث شد که مجددا تجمعی در جلوی فرمانداری گناباد صورت گیرد و همچنین جنازه آن مرحومه نیز به این تجمع آورده شود.

در این تجمع محمد صفائی، فرماندار شهرستان گناباد گفته بود: قول می‌دهم موضوع را تا روشن شدن علت مرگ این مادر باردار پیگیری کنم.

وی اضافه کرده بود: از خانواده متوفی نیز می‌خواهم که موضوع را از طریق مذاکره و قضایی پیگیری نمایند تا اگر کسی یا کسانی در این امر کوتاهی و قصوری داشته‌اند به آن رسیدگی شود.

دکتر احمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده این مرحومه بر لزوم تسریع در بررسی پرونده و مشخص کردن علت این واقعه تاکید کرده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
کاخکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
نگویید گناباد بگویید گند آباد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین