|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۷
کد خبر: ۲۱۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار فیس‌بوک، در صفحه‌ی خود از اضافه کردن قابلیت پاکسازی سابقه یا هیستوری در این شبکه‌ی اجتماعی خبر داده است.
 مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار فیس‌بوک، در صفحه‌ی خود از اضافه کردن قابلیت پاکسازی سابقه یا هیستوری در این شبکه‌ی اجتماعی خبر داده است.

مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، با ارسال نوشته‌ای در صفحه‌ی خود اذعان داشت که این شرکت قصد دارد برای اولین بار امکان پاک کردن داده‌های مربوط به فعالیت‌های کاربران در این شبکه‌ی اجتماعی را فراهم سازد.

این قابلیت جدید که Clear History به معنی پاک کردن سابقه نام دارد، به گفته‌ی زاکربرگ مشابه چیزی خواهد بود که که در مرورگرها سراغ داریم؛ امکانی که به واسطه‌ی آن هیستوری و کوکی‌ها را از کش مرورگر پاک می‌کنیم. زاکربرگ در پست فیس‌بوک خود چنین نوشته است:

وقتی این به‌روزرسانی را منتشر کنیم، قادر به مشاهده‌ی اطلاعات اپلیکیشن‌ها و‌بسایت‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید خواهید بود و می‌توانید این اطلاعات را از حساب کاربری خود پاک کنید.

زاکربرگ اعلام کرده است که جزئیات بیشتر در این خصوص را روز سه‌شنبه در جریان نشست سالانه‌ی توسعه‌دهندگان موسوم به F8 اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

پس از انتشار اخبار سوءاستفاده‌ی مؤسسه‌ی کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک در ماه مارس (اواخر اسفند ۹۶) ، این شبکه‌ی اجتماعی به‌شدت تحت فشار قرار گرفت و پای زاکربرگ را به کنگره‌ی آمریکا نیز باز کرد تا مجبور شود امکانات مربوط به مدیریت حریم خصوصی خود را بهبود ببخشد.

زاکربرگ در یادداشت خود آورده است که کاربرانی که از گزینه‌ی پاکسازی مورد بحث استفاده کنند، ممکن است کمی با کندی مواجه شوند؛ چرا که کش‌گذاری مجددا از صفر صورت خواهد گرفت.

یکی از سخنگویان فیس‌بوک اذعان داشته است که داده‌های پاک‌شده‌ی کاربران دیگر به نام آن‌ها نخواهد بود؛ اما این داده‌های بی‌هویت همچنان برای شرکت‌هایی که از اطلاعات فیس‌بوک برای تجزیه تحلیل آماری بهره می‌برند قابل استفاده خواهد بود.

اگر در روزهای اخیر زومیت را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که بر اساس آخرین اخبار، توییتر نیز با کمبریج آنالیتیکا همکاری داشته است و این شبکه‌ی اجتماعی گسترده هم از اتهام افشای اطلاعات کاربران مبرا نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین